Home Featured The Lion King Review

The Lion King Review

Disney is de laatste tijd druk bezig met live action verfilmingen van hun grootste verhalen. Zo hebben we onder andere al Jungle Book gezien en Aladdin dit jaar nog. Maar het grootste spektakelstuk van dit jaar is toch wel in mijn ogen The Lion King geworden. Weet deze film de beste live action verfilming van Disney te worden of kunnen we het beter bij de tekenfilm laten? Je leest het in deze review van Disney’s The Lion King.

Als de film begint zie je al gelijk de scene die ook in de tekenfilm zat dat alle dieren bij elkaar komen voor de vertoning van het kleine leeuwen welpje Simba. Zodra deze scene begint denk je al gelijk dat je in een natuurfilm bent beland. Zo veel pracht en praal van allemaal verschillende soorten dieren met de prachtige muziek van The Circle of Life erbij gezet. Dit is echt next level computer animatie het is prachtig.

Het verhaal van de film draait om het leeuwtje Simba ( ingesproken door JD McrCrary ) die prins is en uiteindelijk zijn vader moet gaan opvolgen als koning van het koninkrijk. Simba is een speels en nieuwsgierig leeuwtje die samen met zijn vriendinnetje Nala ( ingesproken door Shahadi Wright Jospeh ) vaak op onderzoek uit gaat. Als Simba op een dag van zijn oom Scar ( ingesproken door Chiwetel Ejiofor ) hoort dat er een olifanten kerkhof bestaat in een gebied waar zijn vader Mufasa ( ingesproken door James Earl Jones ) heeft gezegd dat het verboden is te betreden word zijn nieuwsgierigheid hem te baas. Hij gaat toch het olifanten kerkhof op en dan gaat het allemaal niet lopen zoals het hoort te lopen. Je maakt daar kennis met de hyena’s die Simba lang zullen achtervolgen samen met zijn gemene oom Scar.

Als het verhaal zich vervolgt komen Timon ( Billy Eichner ) en Pumbaa ( Seth Rogen ) ook nog even om de hoek als het komische duo die Simba opvangen en hem groot gaan brengen. Naarmate de film zich vordert komen er steeds meer nieuwe stem acteurs in de film. Omdat Simba en Nala natuurlijk verouderen moeten er ook oudere stemmen in de film komen. De volwassen Simba is ingesproken door Donald Glover en de volwassen Nala is ingesproken door niemand minder dan zangeres Beyonce.

De soundtrack van de film is fantastisch te noemen. Zo heb je de nummers uit de originele tekenfilm alleen nu ingezongen door de stem acteurs van deze film. De rest van de muziek van de film is door een groot persoon in de film muziek wereld gemaakt Hans Zimmer die meerdere bekende films op zijn naam heeft staan en ook bij de tekenfilm heeft geholpen met de muziek.

De regie is door Jon Favreau die we natuurlijk kennen van die andere live action film van Disney: The Jungle Book. De regisseur heeft in mijn ogen een meesterwerk neer gezet die zich beter kan noemen dan het origineel. Het origineel was al geweldig mede door de geweldige stem acteurs en de geweldige muziek van Elton John.

Al met al is deze live action remake van The Lion King in mijn ogen geweldig te noemen. Vanaf het moment dat scene één startte kwam het gevoel bij mij al op van nostalgie. Ik zag de tekenfilm weer compleet voor me alleen was dit beter en met de mogelijkheden van deze tijd vele malen mooier. Het verhaal is onvergetelijk en zorgt voor een lach en een traan bij iedereen. Deze live action remake van Disney mag zich in mijn ogen de mooiste en beste live action remake van een tekenfilm ooit noemen.