Home Gaming The Last of Us Part 1 PC Patch legt de focus op verbeteringen

The Last of Us Part 1 PC Patch legt de focus op verbeteringen

by Mark van Truijen

Naughty Dog heeft verschillende belangrijke patches uitgebracht voor The Last of Us Part 1 op de PC om de vele significante problemen aan te pakken waarmee de game bij de lancering op het platform te maken had. Er is nu weer een nieuwe update uitgebracht met enkele extra fixes.

Ten eerste brengt de nieuwe patch verminderde shader buildtijden met zich mee, wat betekent dat het ook hand in hand gaat met een volledige shader rebuild voor de game. Ondertussen zijn er ook verschillende prestatieverbeteringen doorgevoerd, evenals verbeteringen aan textuurgetrouwheid op Low- en Medium-instellingen.

Andere fixes die zijn opgenomen in de patch zijn onder meer verbeterde CPU-prestaties, verschillende crashes, een nieuwe instelling voor Effects Density die de dichtheid en het aantal niet-kritieke visuele effecten aanpast, snipinggevoeligheid en meer, evenals een paar AMD-specifieke fixes. Je kunt de volledige patchnotities hieronder bekijken.

The Last of Us Part 1 is beschikbaar op PS5 en PC.

The Last of Us Part I v1.0.5.0 Patch Notes for PC

  • Reduced shader building times
  • Optimized code to improve global CPU performance
  • Optimized content to improve performance across several levels
  • Improved level loading to help reduce the amount of ‘Please Wait’ and loading screens
  • Added a new Effects Density setting, which adjusts the density and number of non-critical visual effects (Options > Graphics)
  • Increased crowd sizes on Low and Medium Ambient Character Density settings and added a Very Low option (Options > Graphics)
  • Implemented additional scalability tuning for Low and Medium in-game Graphics settings
  • Reduced the VRAM impact of texture quality settings, allowing most players to increase their texture quality settings or experience improved performance with their current settings
  • Fixed a crash that would occur on boot on Windows 11
  • Fixed a crash that could occur on Intel Arc
  • Fixed a crash that may occur when starting a New Game in Left Behind prior to the completion of shader building
  • Corrected an issue where pointing the camera at the floor while aiming would cause the player and camera to visually stutter
  • Fixed an issue where Sniping Sensitivity settings were not applying to all scoped weapons. Additionally, Sniping Sensitivity has been renamed to Scoped Sensitivity (Options > Controls > Mouse Camera Sensitivity)
  • Fixed an issue where players could not click on ‘Jump To Unbound’ when prompted in the custom controls settings (Options > Controls > Input > Customize Controls)
  • Fixed an issue where changing Graphics settings (Options > Graphics > Graphics Preset) during gameplay wouldn’t restart the player at the correct checkpoint
  • Fixed an issue where adjustments to Lens Flare (Options > Graphics > Visual Effects Settings > Lens Flare) were not not applied
  • [Pittsburgh] Fixed an issue where players may consistently fall out-of-world when restarting at the checkpoint in the bookstore
  • [Left Behind] Fixed an issue where players may get soft locked when jumping into the electrified water

AMD-Specific

  • Implemented improvements to load times
  • Fixed an issue where shaders may take an abnormally long time to load

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x