Hoewel het geplande multiplayer-spel gebaseerd op The Last of Us nogal wat problemen heeft ondervonden tijdens de ontwikkeling, zou het spel naar verluidt 40-spelerlobby’s bevatten. Het aantal komt van het LinkedIn-profiel van voormalig associate game designer bij Naughty Dog Ian Blake, wiens werk lijkt te bestaan uit een onaangekondigd multiplayer-project met ondersteuning voor maximaal 40 klanten.
Blake zou ook hebben gewerkt aan verschillende systemen van de multiplayer-titel, waaronder set pieces, en het spel verder hebben verfijnd door middel van regelmatige speeltests en feedback van QA-teams. Hoewel de LinkedIn-vermelding alleen verwijst naar het spel als een onaangekondigde multiplayer-titel, is het zeer waarschijnlijk dat Blake werkte aan The Last of Us Multiplayer.
Volgens zijn LinkedIn-profiel heeft Blake Naughty Dog in juni verlaten, nadat hij daar 1 jaar en 7 maanden had gewerkt, helemaal terug in december 2022.
Eerder deze maand gaf een rapport aan dat de ontwikkeling van de multiplayer-titel was stopgezet. Het rapport vermeldt echter wel dat het niet is geannuleerd.