Home Gaming Synthwave Racers Review

Synthwave Racers Review

Zo af en toe krijg je titels waarvan je totaal niet weet wat je kunt verwachten. Toen wij de mogelijkheid kregen om Synthwave Racers te gaan spelen was dit dus zo’n geval. De game Synthwave Racers is ontwikkeld door één persoon die ook nog eens de complete soundtrack om de game heen heeft ontwikkeld. Wij hebben van de developer achter de game de game mogen testen en hieronder kun je onze bevindingen lezen!

Synthwave Racers is een kart game die toch heel anders speelt dan andere titels in het genre. De game draait zelf heel sterk op de speciale drift mechanieken die erin verwerkt zijn. Het driften in de game voelt heerlijk aan en zorgt ervoor dat je races snel kunt gaan winnen als je het goed onder de knie hebt. Het is duidelijk dat de ontwikkelaar de gameplay tot het uiterste wilde verfijnen want het racen op zich speelt vlekkeloos. Ook heb je in de game verschillende power-ups die zorgen dat je je tegenstanders dwars kan zitten of hele grote snelheden kan gaan halen. De game laat je zeer hoge snelheden beleven en die voelen best intens aan. Wat wel fijn is is dat je je kart nog steeds goed kan bewegen terwijl je deze hoge snelheden bereikt. Dit is vooral leuk en spannend wanneer je probeert verschillende time trial levels te behalen.

De game bevat een single player campagne met daarin 32 levels waarin je tot het uiterste word gedreven om verschillende doelen te behalen. Dit kan zijn word eerste in een race tot aan zet de beste tijd neer en haal de beste rang mogelijk. Je hebt in de game namelijk drie rangen die je kunt krijgen zodra je een level voltooid. De beste rang is Diamond rang en zodra je die hebt behaalt kan je het haast niet beter doen. De game daagt je constant uit om je rang te verbeteren en op Diamond uit te komen. Sommige levels in de single player campagne zijn flink groot waar andere weer een flink stuk kleiner zijn.

De game laat je ook je auto’s en karakters customizen. Je kunt zien dat de ontwikkelaar van de game een beetje het idee heeft gepakt van games als Rocket League qua het customizen van je karakters. Je kunt meer dan 100 onderdelen vrijspelen voor je auto’s, motoren en karakters. Het leuke is dat je alles kunt behalen door middel van het spelen van de game dus niks gaat via microtransacties. Dit is natuurlijk een hele nette service van een ontwikkelaar omdat vele games tegenwoordig gebruik maken van microtransacties.

De game heeft ook een online functie waar spelers het tegen elkaar kunnen opnemen. Helaas heb ik zelf mogen ervaren dat er soms wat problemen waren met de online verbindingen. Ik heb de game zo’n 4 uur online gespeeld en heb 4 keer een disconnect mogen ervaren.

De game Synthwave Racers is goed neergezet door solo ontwikkelaar Corrtex Games die hier heel veel tijd in heeft gestoken. De game ziet er grafisch niet heel denderend uit maar dat mag de pret niet drukken want qua gameplay staat de game heel sterk. De soundtrack is ook gemaakt door de ontwikkelaar en die is erg lekker. Helaas zijn er online wat problemen maar hopelijk worden die in de toekomst verholpen.