Home Gaming Street Fighter 6 – DLC vechter Rashid is nu beschikbaar

Street Fighter 6 – DLC vechter Rashid is nu beschikbaar

by Mark van Truijen

Capcom’s eerste DLC-vechter voor Street Fighter 6 is nu beschikbaar, met Rashid die zich bij de selectie voegt. Naast het brengen van zijn unieke bewegingsset naar het Drive-systeem van het spel, is hij ook beschikbaar als Master in de World Tour zonder de Year 1 Character Pass te kopen.

Samen met Rashid heeft Capcom een update uitgebracht met bugfixes en andere wijzigingen. Medium Kick komt niet meer voor tijdens specifieke gevallen van het uitvoeren van een Drive Parry. Hetzelfde probleem kon zich voordoen tijdens het Super Art-tijdbevriezingsmoment en Drive Rush, maar zou nu verholpen moeten zijn.

Voor de eerste slag van een Assisted Combo waren er problemen waarbij de gebufferde combo-inputs niet zouden registreren, of de tweede aanval zou plaatsvinden, zelfs met slechts één invoer. Deze zijn nu verholpen, en het zou nu gemakkelijker moeten zijn voor alle Control Styles om een Drive Rush te annuleren. Cancel Drive Rush kan ook worden gebruikt als je een Light Attack mist.

Bekijk hieronder enkele van de aanpassingen en de volledige patch notes hier. Street Fighter 6 is beschikbaar voor Xbox Series X/S, PS4, PS5 en PC.

Battle Change List (24.07.2023)

All Fighters

Drive Parry

  • Fixed an issue where medium kick would suddenly be performed when a parry input was buffered or input during a time freeze and then released before the player was able to perform the parry.
  • The above issue also occurred during a Drive Rush or Super Art time freeze, and has also been fixed for those cases.

Power Up Super Arts

  • Fixed an issue where character behavior would become unnatural if hit by certain attacks at the exact moment that the power-up boost provided by this Super Art expired.

Assisted Combo (1st hit)

  • Fixed an issue where buffered Assist Combo inputs would not register in certain situations.
  • Fixed an issue where the 2nd attack of an Assist Combo would be performed even though only the first input had been performed.

Cancel Drive Rush

In order to make it easier to perform a Cancel Drive Rush, adjustments have been made that allow the technique to be performed using the inputs below.

  • Classic Controls: (Neutral or Forward) + Medium Punch + Medium Kick
  • Modern Controls: (Neutral or Forward) + Parry button

Please note that no changes have been made to the forward, forward input or Parry Drive Rush.

Cancelable Light Attacks

  • Adjustments have been made so that a Cancel Drive Rush can activate even when a light attack whiffs.
  • This is an adjustment being added in conjunction with the additional Cancel Drive Rush inputs. The relaxing of the Drive Rush inputs paired too well with low-risk light attacks, and would have had a huge impact on fights if left as is. This adjustment has been made to address that.
  • Please note that this adjustment is not just for the newly added Drive Rush inputs. The forward, forward input will also activate a Drive Rush on a light attack whiff.

Minor Bug Fixes

  • Minor miscellaneous issues were fixed.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x