Home Movies Spider-Man No Way Home Review

Spider-Man No Way Home Review

Als je een beetje het Marvel Cinematic Universe volgt, dan weet je dat Spider-Man het wat lastig heeft sinds het overlijden van Iron Man. En gezien de gebeurtenissen in de vorige film is het dit keer weer geen pretje voor de webslinger, Tom Holland mag dit keer weer het veel te strakke pak aantrekken en ons mee door de film nemen. Dit keer wordt hij ondersteund door niemand minder dan Benedict Cumberbatch, die zijn rol als Dr Strange weer vertolkt.

Het verhaal pakt zich op precies na de gebeurtenissen uit de vorige film, Mysterio is dood en heeft onthuld aan de wereld dat Peter Parker Spider-Man is. Je begrijpt meteen dat de film je mee neemt door het leven of beter gezegd, de rollercoaster die momenteel Peter zijn leven is. Hoe is het leven als superheld, waarbij de ene helft van de bevolking je ook ziet als held en de andere helft je ziet als moordenaar. Maar dit is niet waar de uitdaging voor deze film ligt, nee, de uitdaging is eigenlijk uit de voetsporen te treden van Endgame. Endgame was het grote slotspektakel van Marvel, het sloot een heerlijk decennium af en daarmee ook een grote verhaallijn. Hoe ga je verder na dit en welk verhaal ga je volgen.

Marvel Knalde er in 2021 uit met wat Disney+ series en een paar films, helaas door COVID werd veel vertraagd. En met een schema als dat van Marvel kan je niet zomaar een film naar voren trekken, alles gebeurt namelijk ook in een bepaalde volgorde. Maar kan No Way Home dit vlot trekken, of valt hij in een zelfde gat als Far From Home deed. Spider-Man No Way brengt echt het beste wat het kon brengen.

Alle theorieën van fans werden stil gemaakt en de lekken werden vrij snel gedicht of te niet gedaan. We zien een deel van de Sinister Six(vijf van hun) de strijd aangaan, Jon Watts deed een poging om het kijk perspectief in de film iets te verleggen, daarbij geeft hij deze Peter eindelijk het stukje duisternis dat we miste na de dood van Tony Stark, we zien Peter van onschuldige en vrolijke slingeraar veranderen naar de man die begrijpt welke last hij meedraagt met zijn gave. Naast Peter staan MJ en Ned, waar de laatste van de twee de minste schermtijd heeft, maar toch stiekem wel de meest komische momenten met zich mee brengt. Als je de trailer hebt gezien wist je al van de scenes met Alfred Molina aka Doc Otto Octavius, het is heerlijk om hem weer in deze rol te zien en de trailer scenes zijn eigenlijk maar een voorproefje. Daarnaast schittert Willem Dafoe weer als de Green Goblin, dit doet hij geniaal en het brengt je echt even terug naar de ouder Spider-man films. Dan zijn er nog Sandman, Electro en Lizard/Doctor Connor, welke allemaal een make over hebben gehad in deze film. Wat meteen opvalt is dat de looks van deze badguy’s meer strip accuraat is gemaakt, het geeft daarmee echt het Marvel sausje, wat het is ingeslagen met de nieuwe fase.

Deze hele samensmelting van actie, humor, etc, maakt de film tot een heerlijke Marvel blockbuster. Voor mij echt een top film waar ik om 06:00 voor uit mijn bed stapte. Voor de leek zal het gewoon een lekkere superhelden film zijn, voor de fans is dit echt weer een top film.

Daarnaast, blijf zeker even zitten tot na de credits, want zoals beloofd zit daar de eerste trailer voor de nieuwe Dr Strange film. Meer durf ik niet te schrijven over de film, eigenlijk wil ik jullie een heerlijke film wensen en veel plezier.