Home Gaming Special: Mijn E3 2015 review

Special: Mijn E3 2015 review

De week van de gamers was deze week aangebroken. De E3 is het startsein voor het gameseizoen. Het seizoen waar mannen binnen blijven, de winter niet trotseren en genieten van een warm kacheltje en hun favoriete game, maar wat vond ik nou van dit evenement? Hieronder mijn review van de E3 2015

Microsoft

Laat ik meteen gewoon even de grote winnaar vertellen in mijn ogen. Microsoft. Als groot Sony fan moet ik zeggen dat Microsoft iets speciaals neerzette, die zelf mij liet nadenken over het aanschaffen van de One. Via een simpele software update kan de One straks Xbox 360 games afspelen. Daarnaast kwamen ze met het nieuws dat mods mogelijk worden in Fallout 4, maar we weten nu dat dit ook op de Playstation 4 mogelijk wordt. Xbox won, door middel van prachtige exclusives en het recht op exclusive content bij Fallout 4. Good Job Microsoft.

EA

EA gaf daarentegen een magere presentatie, maar Star Wars heeft hen gered. Star Wars Battlefront is een van de meest geanticipeerde games van dit najaar. En laten we eerlijk zijn, de gameplay trailer zag er sexy en gelikt uit. Wat daarom heen zat was eigenlijk ja, crap. Veel aandacht op de sportgames en dat door kleine trailers. Ik wil gewoon weten of de Jupiler League in Fifa 16 zit en of carriere is verbeterd. Een man kan dromen. En wacht, zei EA op de persconferentie dat er gratis DLC kwam naar Plants vs Zombies? GRATIS? Dat is nieuw.

Ubisoft

Ubisoft verraste ons met Ghost Recon. Zelf had ik een Watch Dogs 2 announcement verwacht (maar toen Yves zei dat hij een geliefde franchise terugbracht, wist ik dat het niet WD2 zou zijn). Ubisoft kwam met het simpele riedeltje, Assassins Creed, nieuwe IP (een rode draad in een spel, okaaay), Just Dance (waar veel te veel aandacht aan werd besteed) en wat andere aankondigen zoals The Crew. Niet veel spectaculairs als je het mij vraagt.

Bethesda

Bethesda, ja, daar waren alle ogen opgericht. Fallout 4. Bethesda stelde niet teleur, Fallout 4 ziet er mooi uit en  het lijkt een geweldige game te worden. De aankondigen erom heen waren ook leuk en Bethesda gaf gewoon een prima show.

Nintendo

Zelf heb ik Nintendo niet kunnen kijken, maar kom op, EEN MARIO MAKER?! Shut up and take my money Nintendo. Ik zelf had gehoopt op een prijsverlaging voor de Wii U, maar dat was iets teveel gedroomd. En waar blijft die geweldige Zelda voor de Wii u? Waar blijft Pokken Tournament voor de Wii U? Ik mis dingen Nintendo! Het was ook totaal niet spectaculair en ik ben ook niet geweldig enthousiast geworden voor Nintendo dit jaar.

Sony

Sony had grote schoenen te vullen na de Microsoft persconferentie. Sony gaf een prima conferentie, maar kwam te kort. Xbox heeft dit jaar de E3 gewonnen. Sony liet ons gameplay zien van Uncharted 4 en het ziet er prachtig uit, de uitgave van de Retro PS4 controller, wat ontzettend tof is, Firewatcher (wat ik zelf erg tof vind), Call of Duty rechten! Playstation kwam met veel aankondigingen en gameplay en het ziet er uit dat het een mooi jaar wordt voor Playstation, maar waar was de Vita? De Vita is een ondergeschoven kind geworden voor Sony. Er werd bekend gemaakt dat er geen AAA games meer gemaakt zullen worden voor de Vita vanuit Sony. Dit is jammer. De aandacht ligt op de Playstation 4 going forward.

Mijn top 5 games voor het

1. Star Wars Battlefront
  2. Assassins Creed: Syndicate