Home Featured Skull and Bones kost al meer dan 120 miljoen, “Too Big to Fail”

Skull and Bones kost al meer dan 120 miljoen, “Too Big to Fail”

by Mark van Truijen

Ken je die game nog Skull and Bones van Ubisoft, ja die titel die al een tijdje is uitgesteld. De ontwikkeling is toch wel echt een heuse slag geworden. De game werd aangekondigd in 2017 en kreeg daarna diverse problemen, vertragingen, reboot en zelfs het verwijderen van de Managing Director Hugues Ricour. Maar Ubisoft liet in mei weten dat er toch wel flinke stappen zijn gemaakt nu.

De game is momenteel al acht jaar in ontwikkeling en heeft al rond de 120 miljoen dollar gekost, Skull en Bones begon eerst als uitbreiding voor AC 4 : Black Flag. Maar werd in de ontwikkeltijd omgedoopt tot een MMO spin-off.

Na flink wat concepten die het niet hebben gehaald, heeft de studio het schip als focus genomen. De veranderingen kwamen richting het PvE gedeelte en een shift richting wat survival. Daarna kwam er weer een reboot in 2020.

een ontwikkelaar liet hetvolgende los, “No one wants to admit they f***ed up. It’s too big to fail, just like the banks in the U.S.” A former developer said that, “If Skull and Bones were at a competitor it would have been killed 10 times already.” De reden van alle wijzigingen ligt bij de ontwikkeling, gebrek aan duidelijk visie, slecht management, constante reboots en nog meer.

Een andere ontwikkelaar zei het volgende, “The game is still evolving. Everyone knows what an Ubisoft game is supposed to be and the design simply isn’t there yet.” Ubisoft Singapore is niet gewend aan het opleveren van een Tripl A titel, er zijn intern wat strubbelingen tussen afdelingen. Er zijn al aardig wat ontwikkelaars opgestapt ondertussen.

Ubisoft gaf wel aan Kotaku een verkalring : “The Skull and Bones team are proud of the work they’ve accomplished on the project since their last update with production just passing Alpha, and are excited to share more details when the time is right. That being said, any unfounded speculation about the game or decisions being made only works to demoralize the team who are working very hard to develop an ambitious new franchise that lives up to the expectations of our players.

“Over the past year, we’ve made significant changes to our policies and processes to create a safe and more inclusive workplace and empower our teams to create games that reflect the diversity of the world we live in.”

Voorlopig staat de titel voor het fiscale jaar van 2023 gepland. Of het dit ooit zal halen is te bezien

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x