Home GadgetsSamsung Samsung lanceert unieke TikTok-activatiecampagne

Samsung lanceert unieke TikTok-activatiecampagne

by Mark van Truijen

Samsung zet als eerste merk in Europa een Tiktok Out of Phone-activatiecampagne in. Hiermee slaat het bedrijf een brug tussen de onlinewereld van TikTok-influencers en de out-of-home-wereld. De campagne, die twee weken geleden in de Benelux van start ging, toont speciaal voor TikTok gecreëerde video’s op drukbezochte locaties door heel Nederland, België en Luxemburg – van schermen in treinstations en winkelcentra tot aan enorme billboards in grote steden als Amsterdam, Rotterdam, Brussel en Antwerpen.

“We werken voor deze campagne met bekende TikTok-influencers die de taal van TikTok vloeiend spreken,” zegt Luke van Veen, Head of Paid & Social Media bij Samsung Benelux. “Met influencer-content spreken we een jongere doelgroep aan en met deze campagne bereiken we hen ook buitenshuis met herkenbare content.”

Lokale influencers en een vertrouwd format

Voor de Out of Phone-campagne werkt Samsung samen met lokale content creators. In Nederland is dat de bekende YouTube- en TikTok-influencer Kes en in België en Luxemburg is dat TikTok-tweeling Ange Twins.

In de campagne worden verschillende unieke USP’s van de Galaxy S24 belicht in een voor TikTokkers vertrouwd format. Samsung erkent het belang van influencercontent om zijn doelgroep te bereiken en zet nu voor het eerst deze user-generated content in op (D)OOH schermen.

“Met ‘Out of Phone’ brengen we TikTok van onze handen naar het dagelijks leven. Van reclameborden tot restaurants, tankstations tot luchthavens, we zijn op een missie om onze gemeenschap ook buiten onze app de vreugde, entertainment en creativiteit van TikTok te laten ervaren. Ik hou van de manier waarop we binnen het partnership met Samsung altijd de status quo uitdagen, vastgeroeste mediaprincipes ter discussie stellen en het voortouw nemen met marketinginnovatie – Bastian Verhulst, Country Manager Global Business Solutions TikTok”

Om de impact van deze vernieuwende vorm van activatie te meten, voert Samsung een Brand Lift Study uit om inzicht te krijgen in de effecten op merkbewustzijn en aankoopbereidheid.

“We zijn het eerste merk binnen Europa dat deze manier van activeren inzet,” zegt Van Veen. “We zijn dan ook heel benieuwd naar wat het ons gaat brengen. Het is toch fantastisch dat je dankzij innovatieve platformen als TikTok dit soort grensverleggende tools tot je beschikking hebt? De mogelijkheden zijn eindeloos.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x