Home Gaming Ride 3 Review

Ride 3 Review

Na al het race geweld met auto’s zoals in de Forza Horizon en Motorsport serie is het nu de beurt aan de game Ride 3 om dit ook te doen alleen dan met motoren. Weet dit goed uit te pakken of kunnen we beter de andere racegames maar weer op pakken? Je leest het in deze review van Ride 3.

Als je de game opstart kun je de eerste opdracht gelijk doen en dat is een race volbrengen om te kijken op welk niveau jij het spel het fijnste vind spelen. Je maakt je eigen karakter aan koopt je eerste motor die bij je past en je gaat het circuit op. Je zult gelijk zien dat de game veel motor merken gebruikt zoals: Kawasaki, BMW, Aprillia, Yamaha noem het zo gek maar op en het zit in de game. Wat de game ook met zich meebrengt is dat als je in een laadscherm zit ( de laadtijden zijn soms best lang ) dat je dan een uitleg krijgt over de motor. De uitleg gaat vaak over wat de motor kan en de geschiedenis van de soort motor.

Career Mode

In de Career Mode is het de bedoeling om elke keer een volume ( aantal races ) te behalen. Behaal je alle races in een volume krijg je een nieuwe motor. Het word je niet makkelijk gemaakt want de races zijn echt pittig te noemen. Ik zelf speelde de game op de tweede moeilijkheidsgraad en vond het alsnog vrij pittig en wist niet overal de eerste plek te behalen. Per moeilijkheidsgraad worden er dingen bij of afgehaald om de besturing moeilijk of makkelijker te maken. Zo zul je bij de laagste moeilijkheidsgraad automatisch een beetje afremmen in de bochten zodat je er makkelijker doorheen kan. Hoe moeilijker je het maakt hoe meer dingen je zelf moet doen denk dus aan zelf remmen, zelf schakelen en de tegenstanders worden ook een stuk moeilijker. Hoe moeilijker je het maakt hoe meer geld je kan verdienen en betere motoren kan kopen.

De graphics van Ride 3 zijn goed te noemen. De maker van de game: Milestone heeft heel erg zijn best gedaan om de omgevingen zo goed mogelijk over te brengen en de motoren en wegen zo strak mogelijk te laten zien. Je zult de hele wereld over moeten om op verschillende circuits te gaan racen. Milestone heeft geprobeerd de circuits zo mooi mogelijk neer te zetten en dat is ze gelukt. De game draait op de Unreal Engine en die tovert veel mooie dingen op het scherm.

Replay

Na dat je de Career Mode hebt gehaald begint ook nog het online gedeelte. Hier kun je lekker racen tegen anderen en geld verdienen die je weer kan gebruiken voor sterkere motoren. Je rang omhoog werken is natuurlijk ook erg leuk om te doen. Ook heb je wekelijkse uitdagingen te behalen die ook weer leuke dingen voor je meebrengen.

Je kan jezelf ook trainen op verschillende circuits door gebruik te maken van de Quick Mode. Hierin kun je alle races gewoon even lekker doorlopen zonder druk om te mislukken.

Ride 3 is een goede game geworden die het racen op motoren erg leuk maakt. De game is niet zo mooi als een Forza Motorsport maar brengt wel dezelfde gameplay met zich mee. De graphics zijn goed maar er kan nog meer uitgehaald worden. Al met al een leuke game om zo tussendoor even te spelen. Het is helaas niet zo’n diepgaande en lange simulatie game als de eerder genoemde Forza serie.