Home Featured Review Zombieland: Double Tap

Review Zombieland: Double Tap

by Marc Beers

10 jaar geleden kwam de cultklassieker Zombieland uit met o.a. de toen nog relatief onbekende Emma Stone en Jesse Eisenberg. Nu is de originele cast weer terug met een paar leuke toevoegingen waarvan Rosario Dawson en Zoey Deutch het meest in het oog springen. Het duurde een paar jaar voordat deze in ontwikkeling ging en nu is de film dan eindelijk daar. Nu is voor iedereen de vraag: Is deze film net zo goed als deel 1 of heeft de tijd deze sequel geen goed gedaan?

Laat ik maar gelijk zeggen dat deze film erg goed is en dat er geen schade geleden is door deze film nu pas te maken. Mede waarom deze film zo goed werkt is nog steeds de chemie tussen de geweldige cast. Woody Harrelson, Emma Stone, Jesse Eisenberg en Abigail Breslin spelen hun rollen net zo goed als de eerste film en misschien nog wel beter. Vooral Woody Harrelson is weer lekker op dreef als Tallahassee.

Wat ook goed werkt is de perfecte timing wat de humor betreft. Er zitten erg goede grappen in met Zoey Deutch als duidelijke stand-out. Wat haar rol zo goed maakt is dat ze een personage speelt die in andere films als erg irritant en verveld ervaren zou kunnen worden, maar in deze film werkt het personage perfect. Ze speelt namelijk een dom blondje die bijna niks onthoudt en erg goed met de anderen kan samen spelen.

Een vraag bij een film als deze die bij veel mensen op komt is: Is de film eng? Ja en nee, ja, omdat er natuurlijk zombies inzitten die soms best eng en dreigend kunnen zijn. Nee, omdat ik vooral ervoer dat vooral de humor de boventoon voerde en er nauwelijks sprake was van echte engheid. Maar dat maakt bij deze film nauwelijks uit, want je vermaakt je meer dan prima bij deze 99 minuten durende film.

Vergeleken met deel 1 vond ik deze net zo goed en misschien nog wel beter. Vooral dus de toevoeging van het personage van Zoey Deutch maakte voor mij dat ik deze film misschien nog wel beter vind. Wat ik beter vond in deel 1 was de eindscene op de kermis. Hier hadden ze ook wel een mooie eindscene, maar niet zo goed als die in deel 1.

Ik zou deze film 100% aanraden als je van een zombiecomedy houdt. Ook zou ik naar deze film gaan als je even lekker wilt lachen leuke performances wil zien. Dus voor mij is het zeker een aanrader en voor mensen die 16+ zijn, zeker eentje om naartoe te gaan.