Home Gaming Review: ZIGGURAT

Review: ZIGGURAT

Het is al enige tijd sinds de indie-game Ziggurat is uitgekomen. Wij van That’s Gaming kregen de mogelijkheid om deze first person fantasy shooter uit te mogen testen. Bereid je voor op een endless dungeon crawler met ontelbaar veel monsters, magische wapens en eindbazen.

zig5

In Ziggurat ben je een tovenaar die zich bevind in een mysterieuze tempel. De tempels zijn gebaseerd op de Perzische tempels die veel weg hebben van piramides. Je doel is om op zoek te gaan naar een perkament om zo de eindbaas op te roepen. Als je de eindbaas verslaat ga je naar een nieuw level. Dit klinkt heel simpel maar in elke kamer staat je een verassing te wachten. Dit kan een hindernisbaan zijn waarbij je behendigheid op de proef wordt gesteld, een puzzel die je moet oplossen of een kamer vol wezens die je moet verslaan om verder te gaan.

zig2

Geen enkel level is hetzelfde in Ziggurat. Elke keer dat je een nieuw spel begint zijn de verschillende kamers willekeurig opgebouwd. Geen een level is dus hetzelfde! Daarnaast stijgt je niveau naarmate je wezens en kamers verslaat. Elke keer dat je een level omhoog gaat kun je een nieuwe vaardigheid kiezen die uit een set willekeurige kaarten bestaat. Op zo’n manier kun je dus elk level op een andere manier spelen.  Als de wezens je weten te overmeesteren is het einde verhaal. Gelukkig krijg je als troost nieuwe wapens, kaarten of andere speciale krachten. Hierdoor wordt je als speler uitgedaagd om een nieuw avontuur aan te gaan en een andere speel-stijl aan te nemen.

zig3

zig4

Ziggurat is een game die veel gamers zullen waarderen. Visueel ziet het er heel erg strak uit met prachtige ruimtes en animaties. Op het gebied van gameplay is er ook weinig op aan te merken. Je pakt het snel op en het speelt gewoon echt heel erg lekker. Het spel is wel erg uitdagend en soms wat lastig. De spanning kan hierdoor hoog oplopen. Echter versterkt dit het gevoel wat het spel probeert te creëren.

[review_summary title=”Review”] Ben je op zoek naar een uitdagende game met spanning en avontuur? Dan is Ziggurat zeker de moeite waard. Elke keer dat je begint aan je avontuur sta je voor nieuwe challenges en monsters.

[review_summary title=””
positives=”Visueel meesterwerk

Uitdagend