Home Gaming [Review] The Minions are back!

[Review] The Minions are back!

Banana? BANANAAAAAA! Je ziet het al, onze kleine gele vriendjes zijn terug. Dit keer zijn ze echter te zien in een gehele eigen film!

Minion gekte!
De afgelopen jaren heeft een groot deel van het filmleven in het teken gestaan van de Minions. Na de uitgave van Dispicable Me 1 en 2 liepen de kinderen, ouders en ook tieners weg met een grote liefde voor de gekke gele poppetjes. Helaas moet ik mijzelf daar ook onder scharen. Het kon dan ook niet lang duren voordat het verleden van de Minions even uitgelegd moest gaan worden in een persoonlijke film gebaseerd op het leven van de Minions. Deze zomer was het zover. De Minion-film kwam uit! Dat betekende maar één ding: Ik moest en zou er heen gaan.

De Film
De film zelf betreft een korte samenvatting van de geschiedenis van de Minions. De geschiedenis begint ergens in de prehistorie en eindigde in de jaren ’60 in Engeland. De Minions zoeken een nieuwe leider en vinden die in Scarlett Overkill. Natuurlijk gaat dit niet zoals het hoort en na veel gedoe, gelach en bananen komen we uit bij de ontmoeting met een zeer jonge Gru.

Geweldige opzet
Persoonlijk ben ik van mening dat deze film geweldig was. De film duurt bijna twee uur en begint en eindigt met veel gelach. De film is in IMAX 3D en 3D. De graphics zijn zeer goed en de stemmen zorgen voor veel sfeer. Daarnaast is de onbegrijpelijke taal van de Minions zelf ook af en toe hilarisch. De taal bestaat uit verscheidene Europese en Engelse woorden en levert erg grappige situaties op. Daarnaast is de verhaallijn simpel, maar perfect uitgedacht. Ook de connectie tussen Minions en Dispicable Me komt duidelijk naar voren. Al met al denk ik dat als je een fan bent van de Minions en de Dispicable Me films, deze film echt perfect voor jou is. Houd je gewoon van animatie, een simpele film zonder dat je echt hoeft na te denken, dan past deze ook prima bij jou!

minions-film