Home Gaming [Review] Neverwinter

[Review] Neverwinter

De eerste echte MMO is geland, na vele malen proberen neem een Final Fantasy of een DC Universe Online is er dan nu Neverwinter. De game is gebouwd uit de klassieke configuratie die je bespeel met muis en keyboard. Hoe werkt dat nu dan? Lekker, en soepel. Het went eigenlijk vrij snel en het wordt je allemaal rustig aan uitgelegd in het begin.

neverwinter-anunciado-para-xbox-one-1406745899018

De game voelt als een Diablo, een echte dungeon crawler. Maar dan beter op één of andere manier. De actie loopt lekker, hier en daar sta je soms even vast door wat lag of framerate problemen, maar dat daar gelaten loopt het toch erg soepel.  In combat zal je merken dat je niet automatisch leven regenereert, je zal dus tijdens gevechten altijd een scheef oogje moeten houden op je leven. Ook na het gevecht komt het er niet automatisch bij, je zal ten alle tijden een kampvuur moeten op zoeken of een potion drinken.

frame_0000

Goed, je start de game en dan? Je krijg zoals gewend in een MMO een character creation scherm, hier kan je kiezen uit diverse rassen waaronder : Human, Elf, Halfling, Half-Elf, Dwarf, Drow, Tiefling, Half-Orc. Als je deze gekozen heb krijg je de keuze diverse classes:

Control Wizard :

Devoted Cleric :

Great Weapon Fighter :

Guardian Fighter :

Trickster Rogue :

Eenmaal je keuze gemaakt doe je nog wat aan de uitstraling van je karakter en geef je wat achtergrond informatie, dit laatste heeft totaal geen invloed op het spel maar staat gewoon leuk. Dan is het moment daar je krijgt een paar quests en het mooie aan dit systeem is dat de actieve quest een mooi spoor toont waar je heen moet. Niet eindeloos lang zoeken naar waar je heen moet, nee volg het spoor. Tuurlijk mag je van dit spoor afwijken, zo kan je de hele wereld verkennen, maar in het begin is het handig om even te levelen en het spoor netjes te volgen. Na de diverse dungeons en quests zal je al aardig in level gestegen zijn en is het de moeite om een mount aan te schaffen. Dit scheelt je heel wat loop werk, en geloof me lopen zal je. Er zijn diverse stukken land om te verkennen en elk met ze eigen vijanden en natuur. De game zal er dan niet fantastisch uit zien, maar de fun is erg hoog. Je kan zelfs als lvl 25 warrior mee lopen met gasten van lvl 40. Het is geen probleem en je zal je steentje bijdragen. Dit maakt dat de game lekker laag kwa instap is en voor vele uren spel plezier bied. Momenteel ligt de lvl cap op lvl 70, dus je heb nog even te gaan.

neverwinter60_0_0

De game is druk, er zijn genoeg servers en je zou denken altijd iemand om mee te rammen. Dat klopt, alleen het in contact komen met vreemden is nogal een probleem. Je heb een paar opties tot communicatie ter handen, zo is er voice-chat wat perfect werkt als je in een groep zit of met vrienden ben. Er is tekst chat, deze kan je gebruiken door te typen op een usb toetsenbord of via smartglass. Mijn ervaring is dat dit niet wordt gebruikt. Dus het is wat lastig om met mensen in contact te komen, je kan mensen vragen of ze je groep willen joinen maar als ze dan geen mic hebben of ze doen hun eigen ding is het nog niks. Ik zie hier voor de toekomst toch wel een mooie update voor weggelegd.