Home Featured Review Charlie’s Angels (2020)

Review Charlie’s Angels (2020)

by Marc Beers

Charlie’s Angels draait nu in de Nederlandse bioscopen, maar in Amerika kwam hij al begin november 2019 uit. Rondom de release in Amerika was er nogal iets te doen om een quote van nota bene regisseuse en actrice Elizabeth Banks. In deze quote zei Banks dat actiefilms met vrouwen in de hoofdrol nooit mannen naar de bioscoop trekken (behalve superheldenfilms, zoals Captain Marvel en Wonder Woman, maar dit noemt zij films uit een groter universum met mannen). Deze quote klopt van kant en daar is ondergetekende voorbeeld van. Zo ga ik naar elke soort actiefilm, of er nou mannen of vrouwen de hoofdrol hebben en ik heb van vrienden gehoord, dat zij er ook zo over denken. Maar nu ga ik het over de film zelf hebben. In Amerika is deze film flink geflopt en ik ga je in deze review vertellen of dat terecht is of niet.

Het verhaal van deze film is standaard voor veel actiefilms en is eigenlijk gewoon een manier om de hoofdpersonages van punt A naar B te krijgen. Maar dan nu toch nog even het verhaal in het kort. Als een jonge klokkenluider misstanden binnen haar bedrijf vermoed, klopt ze aan bij de Townsend Agency en wordt ze geholpen door de Angels, met Bosley als baas. Haar bedrijf heeft een product gemaakt die draadloos een bedrijf kan verlichten. Zij vermoed dat het product niet helemaal veilig is en gaat hiermee naar haar baas. Die luistert niet en ze wordt ook achtervolgt door een mysterieuze huurmoordenaar. Met behulp van de Angels probeert ze achter de waarheid te komen en te voorkomen dat dit product zo op de markt komt. Wel goed is dat er in de film, vooral tegen het einde, een paar plottwists zitten die wel de moeite waard zijn

Het acteerwerk is wel erg goed. Vooral Kristen Stewart als Sabina is erg goed en grappig. Ook de andere Angels Ella Balinska als Jane en Naomi Scott als Elena zijn erg leuk. Elizabeth Banks als Boz doet het ook goed, maar ik vond vooral Patrick Stewart als Bosley erg goed, maar dit is natuurlijk geen verrassing als je een beetje bekend bent met het werk van Patrick Stewart, dan weet je dat hij een goede acteur is.

De actie zat ook erg goed in elkaar waardoor ik mij geen moment verveelde. Er zaten een paar spectaculaire actiescènes in, maar vooral de laatste actiescène in een grote villa is erg de moeite waard.

Nu komt de grote vraag, zal ik deze film aanraden of niet? Ja en nee, nee als je echt een film met een goed verhaal wil zien, maar als je gewoon op zoek bent naar een film die je een avond lang entertaint, zou ik deze zeker aanraden. Ook is dit een film die je met vrienden goed kan kijken op een leuk avondje thuis.