Housemarque en Climax Studios hebben een nieuwe patch uitgebracht voor Returnal op PC via Steam. Deze patch heeft als doel de optimalisatie te verbeteren, crashes te verminderen en andere bugs op te lossen. Voor degenen met CPU’s met minder dan acht cores zijn er meerdere verbeteringen om stotteren te verminderen.
Het PSO-systeem is ook bijgewerkt om stotteren met ray tracing ingeschakeld te verminderen. Crashes die optreden bij het vinden of gebruiken van translocators of tijdens gevechten en situaties met veel deeltjeseffecten zouden ook moeten zijn opgelost. Het installatieproces is ook geoptimaliseerd om de bestandsgrootte te verminderen en resoluties van 3840×1600 zouden nu correct moeten worden weergegeven.
Bekijk de volledige patchnotities hieronder voor meer details. Returnal werd vorige maand gelanceerd voor PC nadat het in april 2021 eerst was uitgebracht voor PS5. Blijf op de hoogte voor meer details over toekomstige patches en verbeteringen in de toekomst.
Returnal – March 9th Patch
PATCH NOTES:
- Multiple optimisation improvements to reduce stuttering on CPUs with fewer than 8 cores.
- Updated PSO system to reduce stuttering when Ray Tracing is enabled.
- Fixed crash that can occur when finding or using translocators.
- Fixed crash that can occur during various combat or high particle effect situations.
- Enabled Intel’s XeSS screen scaling technology on non-Intel hardware.
- Fixed blocker that can occur when killing the Typhonops and using a Reconstructor.
- Fixed 3840×1600 resolutions not displaying correctly.
- Fixed Steam overlay run time being out of sync with in-game cycle time.
- Optimised installation process to reduce file size.