Home Featured R-Type Final 2 Review

De R-Type serie draait al mee vanaf 1987 en is al eerst uitgebracht voor de Arcade hallen. De serie is daarna uitgebracht voor zo’n beetje alle consoles zoals Sega Master System, Playstation en Nintendo. Ondertussen zijn we alweer 34 jaar verder en is er een nieuwe game in de serie uitgebracht die is gemaakt door Granzella Inc en uitgegeven door NIS America. Wij hebben de game mogen testen voor de Xbox Series X/S en hieronder zie je onze bevindingen.

R-Type staat al tientallen jaren bekend om zijn zeer uitdagende gameplay. Voor de mensen die de games niet kennen je zit in een ruimteschip en de bedoeling is dat je buitenaardse wezens kapot gaat schieten. Deze zitten in schepen of zijn gigantische monsters je noemt het maar op en het zit je dwars. De uitdaging zit hem er in dat je nooit geraakt mag worden want het is één klap en je bent kapot. In de game heb je vijf moeilijkheidsgraden van Practice ( makkelijkst ) tot aan R-Typer ( moeilijkst ). In de Practice moeilijkheidsgraad kun je makkelijk leren hoe de game speelt en kun je alvast de levels een beetje ontdekken. Vind je het te makkelijk gooi je hem gewoon een niveau omhoog.

De game speelt verder als de game die je al jaren ziet in de serie alleen nu met mooie grafische effecten. Je gaat lekker door levels heen knallen met lekkere snelle beats die je proberen op te zwepen. Helaas zijn er verder niet echt veel vernieuwingen. De game doet wat het al jaren doet en dat is spanning en constante uitdaging bieden tot aan het eind.

Hou je van space shoot-em-up games die je veel uitdaging geven dan ben je bij R-Type Final 2 aan het goede adres. Het is wel zo als je eerdere games gespeeld hebt is het weinig vernieuwing in de serie.