Home Gaming PlayStation zal cross-platformtitels per game beoordelen en uitbrengen –aldus Playstation baas Herman Hulst

PlayStation zal cross-platformtitels per game beoordelen en uitbrengen –aldus Playstation baas Herman Hulst

by Mark van Truijen

Ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum van het merk sprak Hermen Hulst, hoofd van PlayStation Studios, met Famitsu (vertaald via DeepL) over plannen voor cross-platform releases. Hij ging ook in op de live-serviceplannen van het bedrijf, vooral na games zoals Helldivers 2.

Hulst benadrukt dat live-servicegames een sterke spelersbasis nodig hebben om doorlopende ontwikkeling te rechtvaardigen. Dit betekent dat PlayStation nieuwe spelers naar zijn titels moet trekken, wat alleen mogelijk is door games ook buiten PlayStation-hardware uit te brengen.

“Live-servicegames worden op meerdere platforms uitgebracht. De sleutel tot succes is hoe je nieuwe spelers aantrekt en het aantal spelers vergroot,” zei Hulst. “Daarom is het behouden van momentum bij de lancering en brede acceptatie door spelers van cruciaal belang in de live-servicemarkt.”

Hulst bespreekt verder dat hoewel Helldivers 2 een groot succes was, singleplayergames nog steeds een belangrijk onderdeel zijn van de aantrekkingskracht van PlayStation-consoles. Het bedrijf blijft werken aan singleplayergames, terwijl het tegelijkertijd het publiek op pc uitbreidt. Naast het blijven aanbieden van singleplayergames op pc, zullen ook multiplayergames sterk ondersteund worden door integratie met PlayStation Network (PSN).

“Singleplayergames zijn een belangrijk onderdeel van de aantrekkingskracht van het PlayStation-platform, en elke titel heeft een strategische verkoopperiode,” zei hij. “Hoewel consoles onze kernactiviteit blijven, stelt uitbreiding naar pc en andere platforms ons in staat om onze games naar een breder publiek te brengen. Onze prioriteit is altijd het bieden van de best mogelijke ervaring voor onze spelers, en als onderdeel daarvan bevorderen we ook de integratie van PSN-accounts op pc.”

Hulst besprak ook de uitbreiding van PlayStation-releases naar andere platforms, zoals de Nintendo Switch. Toen hem werd gevraagd naar de release van LEGO Horizon Adventure op pc, PS5 en Nintendo Switch, gaf hij aan dat releaseplannen afhankelijk zijn van de game en de beste manier om een breder publiek te bereiken.

“Live-servicegames worden op meerdere platforms uitgebracht omdat het belangrijk is dat meerdere spelers samen kunnen spelen,” zei Hulst. “Voor andere titels bepalen we het beste verkoopformaat voor zowel de spelers als het bedrijf.”

De afgelopen jaren heeft Sony gemengde successen geboekt met het uitbrengen van titels op pc. Hoewel games zoals Helldivers 2, God of War (2018) en Horizon Zero Dawn succesvol waren op Steam, hebben meer recente releases zoals LEGO Horizon Adventures en de remake van Until Dawn minder goed gepresteerd.

Het is ook onduidelijk hoe het falen van Concord en de annulering van Naughty Dog’s standalone multiplayer-titel voor The Last of Us de live-serviceplannen van Sony zullen beïnvloeden. Vooral in het licht van Hulsts verklaring over de noodzaak van een groter spelersaantal. Fairgame$, een coöperatieve heist-shooter van Haven Studios, staat nog steeds op de planning, maar heeft nog geen releasedatum.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x