Home MoviesDVD/Blu-Ray Paranormal Activity – The Ghost Dimension Review

Paranormal Activity – The Ghost Dimension Review

[vc_row][vc_column][text_block_nav title=”Intro”]Een tijdje terug was hij te zien in de biosccoop: De nieuwste Paranormal Activity. Er is veel commentaar geweest op de paranormal films omdat ze vaak hetzelfde concept over en over gebruiken. Echter nemen de makers een andere richting met de laatste film. Of dit de neerwaardse spiraal doorbreekt kun je hieronder lezen.

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Synopsis”]In Paranormal Activity:  The Ghost dimension kijk je wederom naar een found-footage film van het gezin van Ryan en Emily die is komen wonen in het huis van waar in eerste opzicht niks mis mee is. Maar na het vinden van een camera die entiteiten kan waarnemen blijkt al snel dat dochter Leia in groot gevaar is. Met hulp van broer Mike gaat Ryan proberen te ontdekken wat er aan de hand is in het huis.

la-et-mn-paranormal-activity-the-ghost-dimension-trailer-teases-the-end-20150624

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Review”] In principe is het zesde deel van de Paranormal Activity reeks niet erg vernieuwend. Veel van wat je te zien krijgt is al een keer gebruikt of lijkt erg op onderdelen uit de vorige films. Fans van de reeks zullen dit ook zeker snel doorhebben. Het verhaal mist simpelweg gewoon een hoop. Met personages die niet veel diepgang hebben en een verhaal die voor weinig spanning zorgt is dit ook niet iets waar de film op bouwt. Op sommige momenten vraag je je als kijker af of ze de spot drijven met found-footagee films door te werken met stereotypes en cliche’s. Later kom je er helaas achter dat dit oprecht zo bedoeld is en haalt het de film toch wat naar beneden.

Desalniettemin was de derde akte vernieuwend. Waar je niet gewend bent te weten “wat” er nou daadwerkelijk gebeurd, laten de makers in deze film toch alles erg duidelijk zien. Voor sommige kan dit teleurstellend zijn omdat ze het niet gewend zijn van de reeks. Anderen zullen dit juist erg interessant vinden. Ook het acteerwerk van kleine Leia was erg sterk. Weinig kinderen kunnen zoveel bieden als dat Ivy George heeft laten zien. Hollywood heeft ook zeker een carrière voor haar klaarliggen.

tumblr_nqh1kaJBkk1r70le6o1_500

[/text_block_nav][text_block_nav title=”Extra’s”]Bonusmateriaal

Het bonusmateriaal dat bij de DVD/BLU-RAY komt is redelijk standaard. Er zit een director’s cut bij en lost footage. Wat wel erg leuk is zijn de alternate endings. De director van de film heeft een twee mogelijke eindes bedacht en als extra bonus toegevoegd. Dit is erg leuk om even te kijken.

[/text_block_nav][review_summary title=”Review” summary=””
positives=”Meer getoond dan deel 1 – 5
Acteerwerk Ivy George