Home Gaming Pac-Man World Re-Pac Review

Pac-Man World Re-Pac Review

Bandai Namco is flink hard bezig de afgelopen jaren met grote titels uit te geven. Denk dan bijvoorbeeld aan de grote RPG’s als Elden Ring, Tales of Arise en Scarlet Nexus. De uitgever heeft naast deze grote IP’s ook behoorlijk wat andere game series in het bezit. Denk aan een game als Klonoa waar onlangs nog een remaster van is geweest met de naam Klonoa: Phantasy Reverie Series. Maar ook is de uitgever in het bezit van Pac-Man en nu is de game Pac-Man World voorzien van een heuse remake met de naam Pac-Man World Re-Pac. Wij hebben de game uitgebreid mogen uitproberen en hieronder lees je onze bevindingen!

De oudere generatie gamers is opgegroeid met de gele happer in de arcade waarbij je zoveel mogelijk bolletjes moest ophappen terwijl er spookjes achter je aan zitten om je het leven zuur te maken. Pac-Man World is een spin-off en was een 2.5D platform titel waarin het de bedoeling is je familie die ontvoerd is door de Ghost Gang, onder leiding van Toc-Man, weer vrij moet zien te krijgen door middel van levels te doorlopen en opdrachten te doen. Dit is eigenlijk het verhaal van de game en heel veel dieper gaat het niet maar ja dat mag de pret niet drukken want Pac-Man World Re-Pac is echt een leuke vrolijke platform game geworden waar je je zeker mee gaat vermaken.

Alle levels zijn qua opzet vrij simpel gemaakt maar zijn erg leuk om te doorlopen en bieden genoeg uitdaging. De route die je moet volgen is altijd vrij simpel alleen wil je alle extra’s in de levels ook behalen ben je wel even zoet. Bij de extra’s moet je denken aan het vinden van alle zes de letters die samen Pacman spellen, speciale sleutels vinden die hekken open maken voor speciale items en zo nog veel meer. In elk level is zat te doen. Gaandeweg worden de levels wel wat moeilijker omdat je steeds moeilijkere wegen te doorlopen krijgt en er veel vijanden zijn om te verslaan.

Ook is er aan het einde van een viertal levels ook een eindbaas die je moet verslaan. Deze bazen zijn niet echt moeilijk maar het is wel leuk vormgegeven hoe je de baas in kwestie moet gaan verslaan. Wat ook een positief punt aan Pac-Man World Re-Pac is is dat de game heel lekker speelt. De commando’s werken vlekkeloos en je hebt de game zo onder de knie ook vanwege de goede uitleg over hoe de game in elkaar steekt.

De game is helaas niet altijd even perfect. De camera werkt niet altijd helemaal vlekkeloos mee en zorgt op sommige momenten voor vele schokkerige momenten. Ook weet je niet altijd waar bepaalde platformen zitten omdat dit niet heel duidelijk word aangegeven waardoor je bepaalde collectibles sneller over het hoofd ziet.

Het mooie aan Pac-Man World Re-Pac zijn wel de graphics te noemen. De game is dus helemaal opnieuw opgebouwd zoals dat verwacht word van een remake. De game ziet er op de consoles ( wij hebben hem getest op de Playstation 5 ) gelikt uit. Alle personages zijn mooi vormgegeven en omgevingen zijn soms flink vernieuwd. Het geluid lijkt wel wat minder aangepast te zijn dat is helaas wat minder.

Pac-Man World Re-Pac is een leuke remake geworden van de oude platform game. Op sommige vlakken is de game uitdagend en op sommige totaal niet. Op grafisch gebied ziet de game er prima uit maar qua geluid wat minder. Heb je zin in een leuke platform game dan ben je bij Pac-Man World Re-Pac op het goede adres.