OPPO toont deze week zijn nieuwste innovatieve technologieën op Mobile World Congress 2023 in Barcelona. Naast een selectie vlaggenschipapparaten, presenteert het bedrijf op de beurs ook een aantal toonaangevende innovaties om gebruikers betere verbonden ervaringen te bieden: OPPO Wi-Fi 6 Router AX5400, OPPO Zero-Power Tag, MariSilicon Y Bluetooth audio SoC, OHealth H1 Family Health Monitor, OPPO Air Glass 2 en meer.
OPPO bevestigt ook zijn doelstellingen voor duurzame ontwikkeling en streeft ernaar zijn wereldwijde activiteiten helemaal koolstofneutraal te maken tegen 2050.
“Als ‘s werelds vierde grootste smartphonemerk toont OPPO tijdens MWC23 een reeks innovaties, van opvouwbare telefoons tot en met de nieuwste technologieën die het Internet of Experience aandrijven. Door nieuwe technologische doorbraken op de markt te brengen, ontsluiten we nieuwe mogelijkheden voor smart living om onze gebruikers wereldwijd beter te bedienen”, zegt Billy Zhang, President Overseas Sales and Service bij OPPO.
OPPO toont mijlpalen in “Virtuous Innovation” op MWC23
Gebaseerd op zijn vier Smart Initiatives – smart entertainment, smart productivity, smart health en smart learning – demonstreert OPPO tijdens MWC23 een aantal technologische doorbraken, die meer manieren bieden om slimme, verbonden ervaringen in de toekomst mogelijk te maken.
In ‘smart productivity’ heeft OPPO zijn productportfolio op het gebied van communicatietechnologie verder uitgebreid. OPPO Wi-Fi 6 Router AX5400 is OPPO’s eerste Wi-Fi-router die de Wi-Fi 6 AX5400-standaard ondersteunt en tegelijkertijd een 2.4GHz + 5GHz dual-band Wi-Fi-signaal kan leveren. De combinatie van de high-gain antennes, OPPO’s zelf ontwikkelde anti-interferentie-algoritme en network directional speed-up technologie1 maakt Wi-Fi met een bredere dekking, verbeterde stabiliteit en hogere snelheden mogelijk. Het elegante cilindrische uiterlijk met verborgen antennes past perfect binnen een modern, minimalistisch interieur, terwijl de unieke interne structuur helpt bij het verbeteren van de warmteafvoer.
OPPO Zero-Power Tag is het eerste prototype gebaseerd op OPPO’s zero-power communicatietechnologie. Door gebruik te maken van technologieën zoals RF signal harvesting, backscattering en low-power computing, benut het radiogolven uit de omgeving om batterijvrij te communiceren en tegemoet te komen aan de diverse behoeften van IoT in het komende 6G-tijdperk. Dit is de eerste keer dat OPPO de mogelijkheden van de OPPO Zero-Power Tag demonstreert voor de identificatie en positionering van voorwerpen en het verzamelen van gegevens van temperatuursensoren, beide aangedreven door RF-energie.
OPPO toont ook zijn ontwikkelingen in andere slimme initiatieven, zoals zijn eerste, zelfontwikkelde bluetooth-audiochip MariSilicon Y, de nieuwe generatie ultralichte AR-bril OPPO Air Glass 2, de O Health H1 gezondheidsmonitor voor het hele gezin en de eerste end-to-end energiebeheerchip SUPERVOOC S.
Daarnaast demonstreert OPPO samen met verschillende partners een aantal technologische mijlpalen, waaronder geselecteerde voorstellen van de OPPO Research Institute Innovation Accelerator: EEG Hearables van IDUN Technologies en de handschoen van Cynteract die is ontworpen om handletsels effectiever te herstellen. Verder wordt onder meer ook de mobiele ray-tracingtechnologie in samenwerking met Qualcomm tentoongesteld.
OPPO zet zich in om tegen 2050 wereldwijd koolstofneutraal te werken
Gedreven door zijn missie “Technology for Mankind, Kindness for the World”, investeert OPPO in een duurzame ontwikkelingsstrategie voor de lange termijn. Eind 2022 is OPPO erin geslaagd om de broeikasgasemissies van zijn activiteiten op jaarbasis met 6.000 ton te verminderen. Met de Europese markt voorop, zal OPPO in 2023 vrijwel alle plastic uit de externe verpakking van zijn mobiele telefoonproducten verwijderen en ervoor zorgen dat alle verpakkingsmaterialen van 100% biologisch afbreekbare materialen worden gemaakt.
Op de openingsdag van MWC23 heeft OPPO zijn eerste klimaatactierapport gepubliceerd. Het OPPO Climate Action Report: Climate Pledges and Low Carbon Development Strategy is ontwikkeld in samenwerking met Deloitte. Het rapport beschrijft OPPO’s doel om tegen 2050 wereldwijd koolstofneutraal te zijn en schetst zijn toekomstige blauwdruk voor koolstofarme ontwikkeling. Met deze plannen zal OPPO zijn hele business omvormen tot een koolstofarme onderneming.