Remedy Entertainment heeft meer dan een decennium lang geprobeerd om Alan Wake 2 van de grond te krijgen, en hoewel de reis tot nu toe turbulenter is geweest, zijn we eindelijk op een punt beland waarop het langverwachte vervolg niet ver van de lancering is. En voorafgaand aan de aanstaande release heeft de ontwikkelaar wat meer beknopt inzicht gegeven in de ontwikkeling.
Specifiek heeft Thomas Puha, de communicatiedirecteur van Remedy Entertainment, gesproken over de ontwikkelingscyclus van Alan Wake 2 zoals die nu bestaat. Op Twitter onthulde Puha dat ongeveer 130 mensen gemiddeld aan de overlevingshorror-titel werkten gedurende de ontwikkelingscyclus, en dat de productie ervan in ongeveer vier jaar werd voltooid.
Puha merkte verder op dat, voor het “kwaliteitsniveau” dat Alan Wake 2 heeft bereikt, de duur en omvang van de ontwikkelingscyclus “ongelooflijk” zijn geweest. Hij voegde eraan toe: “We zijn heel, heel ver verwijderd van first-party’s of andere grote middelen.”
Alan Wake 2 staat gepland voor 27 oktober voor PS5, Xbox Series X/S en pc. De lancering werd met 10 dagen uitgesteld om te voorkomen dat het zou concurreren met andere games die halverwege oktober worden gelanceerd, zoals Marvel’s Spider-Man 2.