Home Gaming Ontwikkelaars van Marvel’s Spider-Man 2 bespreken waarom Tony Todd werd gekozen om de rol van Venom te spelen.

Ontwikkelaars van Marvel’s Spider-Man 2 bespreken waarom Tony Todd werd gekozen om de rol van Venom te spelen.

by Mark van Truijen

Marvel’s Spider-Man en Miles Morales maakten beiden indruk met hun cast van schurken, wat natuurlijk altijd een van de grootste krachten van Spider-Man is. Daarom zijn de verwachtingen natuurlijk hooggespannen voor Marvel’s Spider-Man 2 om ook sterk te presteren op dat gebied. Gelukkig ziet het er op dit moment veelbelovend uit, met de beruchte Venom die een van de centrale antagonisten van het spel zal zijn.

In een recent interview met Entertainment Weekly spraken de ontwikkelaars van Marvel’s Spider-Man 2 over het legendarische personage, zijn vertolking in het spel en waarom Tony Todd werd gekozen om de rol te spelen. Met name wat dat laatste betreft, legde creatief directeur Bryan Intihar uit dat de acteur in staat was om “de meest essentiële elementen” te omarmen die je zou verwachten in een Venom-vertolking.

“Alles waar we over spraken met Venom – dat gevoel van kracht, dat gevoel van angst, dat overweldigende gevoel, zo anders dan Peter – omarmt Tony dat volledig in de prestatie,” zei hij, voordat hij uitlegde dat een van de redenen waarom Venom als de belangrijkste schurk voor het spel werd gekozen, was omdat Insomniac een volledig andere antagonist wilde dan Doctor Octopus, de belangrijkste schurk van het eerste spel.

“We wilden iets heel anders proberen, en ik denk niet dat je veel meer verschil kunt krijgen dan Venom,” zei hij. “Het gaat over kracht, het gaat over sterkte, het gaat erom dat je benadeeld bent, het gaat erom dat Peter veel meer betrokken is bij de creatie van Venom. Ik denk dat dat ons aantrok.”

“Voor ons is Venom de gastheer plus de symbioot,” voegde hij eraan toe. “Je krijgt geen Venom zonder dat ze allebei aan elkaar gebonden zijn. Wat Tony vertegenwoordigt, is die band. Ik denk dat het casten van Tony ons zelfs meer vertrouwen gaf in het visuele ontwerp van het personage.”

Senior art director Jacinda Chew sprak ook over de karakterisering van Venom in het spel en hoe Insomniac hem in evenwicht hield als een angstaanjagende vijand en tegelijkertijd als een relatable personage. “Een van de uitdagingen die we tijdens de productie hadden, was hoeveel praat [Venom]?” zei ze. “Ik herinner me dat we in het begin wat concepten hebben gemaakt van: heeft Venom lippen? Lacht hij? Lacht hij? Grijnst hij? Het is een dunne lijn tussen het maken van dit wezen angstaanjagend en intimiderend, maar ook, ik denk, relatable.”

Ondertussen ging senior narrative director Jon Paquette in op de donkerdere elementen van het verhaal en “wat er gebeurt als die duisternis het overneemt.”

“Het zijn de geliefden en de familie rond de gastheer die moeten zien wat er met de persoon gebeurt van wie ze houden,” zei hij, verwijzend naar Peter Parker die nu het symbiootpak draagt. “Er is veel sappig drama dat we daaruit kunnen halen.”

Marvel’s Spider-Man 2 wordt uitgebracht op 20 oktober voor PS5.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x