Home Gaming Onthuld! ‘Cyberpunk 2077’ Ray Tracing Features en NVIDIA DLSS 2.0 Support

Onthuld! ‘Cyberpunk 2077’ Ray Tracing Features en NVIDIA DLSS 2.0 Support

by Jos Vis

Met een meeslepende verhaallijn, uitgebreide open wereld gameplay en adembenemende graphics, heeft Cyberpunk 2077 alle puzzelstukjes in huis om een echte ​​kaskraker te worden. Vandaag werd in de nieuwe trailer onthuld dat Cyberpunk 2077 NVIDIA DLSS 2.0, een prestatieverhogende functie, zal ondersteunen en zijn nieuwe details over hoe de game ray tracing zal gebruiken bekend gemaakt.

Bekijk de blogpost voor meer informatie: https://www.nvidia.com/nl-nl/geforce/news/cyberpunk-2077-ray-tracing-dlss-geforce-now-screenshots-trailer/ 


Gamers kunnen op release de volgende ray-traced features in Cyberpunk 2077 verwachten:

·         Ray-traced omgevingsocclusie – Omgevingsocclusie is een shading- en renderingtechniek waarbij wordt berekend hoeveel elk punt in een scène wordt belicht door omgevingslicht. Dit resulteert in het renderen van nieuwe AO-schaduwen waardoor objecten in de omgeving worden gegrond en oppervlakken, objecten en andere game-elementen op een natuurlijke manier worden verduisterd. In Cyberpunk 2077 kan raytraced omgevingsocclusie worden gebruikt met lokale lichten om lokale schaduweffecten weer te geven waar schaduwen ontbreken. Dit verbetert de kwaliteit van het omgevingsocclusie-effect enorm.

·         Ray-traced diffuse belichting: Hiermee wordt het licht van de lucht en licht dat door verschillende oppervlakken wordt gereflecteerd weergegeven. Dit is moeilijk te benaderen met traditionele renderingtechnieken.

·         Ray-traced reflecties: In Cyberpunk 2077 worden raytraced reflecties gebruikt voor alle oppervlakken met een bereik tot wel een paar kilometer. Zo zijn realistische reflecties mogelijk in beelden met grote afstanden. De technologie wordt gebruikt voor zowel ondoorzichtige als transparante objecten en oppervlakken om de manier waarop licht reflecteert op glanzende en metalen oppervlakken na te bootsen door één weerkaatsing van reflectierays in een scène te traceren. In tegenstelling tot schermruimtetechnologie waarin alleen wordt gereflecteerd wat er op het scherm te zien is, omvatten raytraced reflecties de hele scène rond het personage. Zo worden ook objecten buiten camerabeeld of die de andere kant op wijzen dan de camera correct weergegeven. Bovendien zijn raytraced reflecties van superieure kwaliteit en is er geen sprake van andere beeldkwaliteitartifacts die de beleving aantasten of van andere problemen wanneer schermruimtetechnologie wordt gebruikt.

·         Ray-traced schaduwen: Dankzij raytracing kunnen ontwikkelaars pixel-perfecte schaduwen in games bouwen, zonder de beperkingen en nadelen van schaduw-maps. In Cyberpunk 2077 worden schaduwen veroorzaakt door invallend zon- en maanlicht aan de game toegevoegd op basis van de lichtsterkte, verstrooiing van licht door wolken en andere factoren.

Ray tracing en NVIDIA DLSS 2.0 zijn naar verwachting beschikbaar bij de lancering op 19 november 2020.


Cyberpunk 2077 is een van de meest verwachte games aller tijden”, zegt Jason Paul, vice-president van GeForce-platformmarketing bij NVIDIA. “Gecombineerd met CD PROJEKT RED’s ongelooflijke story-telling en verbluffende kunstenaarschap, helpen RTX-powered ray tracing en NVIDIA DLSS 2.0 om Cyberpunk 2077 een‘ must-play ’game van 2020 te maken.”

Speel Cyberpunk 2077 In The Cloud op GeForce NOW

Wanneer Cyberpunk 2077 later dit jaar wordt gelanceerd, is het beschikbaar op GeForce NOW, met ondersteuning voor ray-tracing-effecten en DLSS 2.0. Dus zelfs als je op een oude pc, een Mac, SHIELD of een Android-apparaat speelt, kun je Cyberpunk 2077 ervaren met 1080p 60 FPS. Ga hierheen voor meer details over GeForce NOW.

Over DXR Ray Tracing

Ray tracing is een verlichtingstechniek die 3D-objecten een realistisch uiterlijk geeft. Ray tracing probeert licht op dezelfde manier te tonen als de echte wereld door het lichtpad van de camera naar een lichtbron te volgen en de effecten van de ontmoetingen met virtuele objecten te simuleren. De dramatische toename van de beeldkwaliteit als gevolg van ray tracing verhoogt het gevoel van onderdompeling enorm, vooral voor een game met veel geometrie en complexe dynamische verlichting zoals Cyberpunk 2077.

Om ray tracing te bereiken, maakt Cyberpunk 2077 gebruik van de industriestandaard DirectX 12 Ultimate API, die wordt ondersteund door alle NVIDIA GeForce RTX GPU’s. NVIDIA was een pionier in de functies van DirectX 12 Ultimate met zijn Turing GPU-architectuur, gelanceerd in 2018.

Over NVIDIA DLSS 2.0 

DLSS (Deep Learning Super Sampling) is een NVIDIA RTX-technologie die AI gebruikt om frame rates te verhogen en tegelijkertijd prachtige, scherpe gamebeelden te genereren. In Cyberpunk 2077 biedt DLSS 2.0 gamers de nodige speelruimte om de grafische instellingen en de uitvoerresoluties te verhogen.

DLSS werkt door een diep neuraal netwerk te trainen op tienduizenden prachtige afbeeldingen met een hoge resolutie, offline weergegeven in een supercomputer met zeer lage frame rates en 64 samples per pixel. Op basis van kennis van talloze uren training kan het netwerk vervolgens afbeeldingen met een lagere resolutie als invoer nemen en prachtige afbeeldingen met een hoge resolutie maken.

Turing’s Tensor Cores, met tot 110 teraflops aan toegewijde AI-paardenkracht, maken het voor het eerst mogelijk om dit deep learning-netwerk in realtime op games uit te voeren. Het resultaat is een grote prestatiewinst en een scherpe videokwaliteit.

Over Cyberpunk 2077
Cyberpunk 2077 is een van de meest verwachte titels van het jaar. Het is gemaakt door CD PROJEKT RED, de Poolse studio die ons The Witcher 3: Wild Hunt bracht – een populaire keuze voor ‘Game of the Year’ en de best beoordeelde actie-RPG van het afgelopen decennium.

YouTube video

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x