De onafhankelijke game-ontwikkelingsstudio 3DIVISION heeft vandaag Content Update #9 – Crime and Justice – uitgebracht voor de Early Access-versie van Workers & Resources: Soviet Republic, de realtime stadsbouwer-tycoongame met Sovjetthema die zich afspeelt in een denkbeeldig communistisch land in Oost-Europa .
Workers & Resources: Soviet Republic is het ultieme realtime stadsbouwer-magnaatspel met Sovjet-thema. Bouw je eigen republiek en transformeer een arm land in een rijke industriële grootmacht!
Inhoudsupdate #9 introduceert een nieuw misdaad- en justitiesysteem, samen met drie nieuwe gebouwen: politiebureau, regionale rechtbank en gevangenis. Spelers kunnen beslissen of ze dit nieuwe systeem willen spelen, het willen uitschakelen of de moeilijkheidsgraad willen verlagen, vergelijkbaar met de fires en seasons features. Criminaliteit en Rechtvaardigheid zullen een impact hebben op het algehele geluk en de gezondheid van uw burgers en zullen worden beïnvloed door de algehele loyaliteit en werkloosheid van de regering.
Elke burger zal een verborgen Criminaliteitsvoorkeur hebben die willekeurig zal worden gegenereerd en als misdaden niet worden opgelost, zal dit leiden tot een toename van de misdaadcijfers in de hele Republiek. Lage regeringsloyaliteit en hoge werkloosheid zullen ook een impact hebben op de algehele misdaadcijfers. Criminaliteit wordt onderverdeeld in drie groepen; Mild, Medium en Ernstig en als er een misdrijf wordt gepleegd, worden alle mensen in dat gebied getroffen, afhankelijk van de ernst. Het geluk van burgers zal langzaam afnemen en hun gezondheid kan ook afnemen als het misdrijf hen of andere mensen schade berokkent.
Bij een misdrijf komt de politie ter plaatse. Hoe eerder het politievoertuig arriveert, hoe groter de kans om de misdaad met succes te onderzoeken. Zodra de politie het bewijsmateriaal heeft verwerkt, zal het onderzoek worden voortgezet en pas als het volledige onderzoek en de arrestaties van de daders zijn afgerond, zal het naar de regionale rechtbank gaan waar het proces begint. Als het proces slaagt, wordt de crimineel naar de gevangenis gestuurd.
De gevangenis zal het hoogst mogelijke beveiligingsniveau nodig hebben, dus als er niet genoeg werknemers zijn, zal het beveiligingsniveau naar beneden gaan. Hoe loyaler de gevangenismedewerkers, hoe veiliger de gevangenis zal zijn. Middelen zoals voedsel en kleding zullen in de gevangenis moeten worden afgeleverd, en aangezien deze vanwege veiligheidsrisico’s geen fabrieksverbinding heeft, moeten deze artikelen met vrachtwagens worden afgeleverd. Gevangenen kunnen worden gebruikt als arbeidskrachten met gevangenisbussen die ze rechtstreeks naar fabrieken of andere industriële faciliteiten vervoeren. Spelers moeten kiezen in welke industrieën ze gevangenen willen brengen om de veiligheid van de productielijn op lange termijn te garanderen.
De Crime and Justice-update voegt een nieuwe laag complexiteit toe aan de algehele game-ervaring, mochten spelers de uitdaging aan willen gaan. Het geeft ook meer redenen om de werkloosheid laag en de loyaliteit van de burger hoog te houden.
Afgezien van de nieuwe Crime and Justice-mechanica, voegt de nieuwe update ook het langverwachte spoorwegdistributiekantoor toe. In tegenstelling tot klassieke treinschema’s en lijnen, hoeft de speler alleen maar de bron- en bestemmingsgebouwen met elkaar te verbinden en het spoorwegdistributiekantoor beslist automatisch wanneer en waar de treinen worden ingezet en hoeveel auto’s ze moeten hebben voor de klus.