Home Gaming Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway Review

Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway Review

Er zijn al best veel kart games op de markt. De grootste die zo goed als iedereen kent is Mario Kart maar je hebt ook kleinere titels zoals Crash Team Racing en Diddy Kong Racing. Onlangs is het derde deel in de kart racing game serie van Nickelodeon verschenen genaamd Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway. Wij hebben deze game mogen spelen en hieronder lees je onze bevindingen van de game!!

Toen ik de game opstartte was ik al gelijk verbaasd over de hoeveelheid aan karakters waar ik uit kon kiezen in de game. Er zijn veel karakters uit het Nickelodeon universum speelbaar in de game. Denk hierbij aan Spongebob Squarepants, Garfield, Aang, Turtles, Hey Arnold en nog veel en veel meer. In het begin heb je nog de keuze uit zo’n 20 karakters en omdat ik fan was vroeger van de Teenage Mutant Ninja Turtles ben ik dus gelijk van start gegaan met Leonardo.

In de game heb je verschillende cups die je kunt behalen. Er zijn 10 cups met in elke cup 4 banen dus in totaal race je in 40 banen. Deze banen kun je rijden op 4 verschillende niveaus. De eerste is natuurlijk de makkelijkste waarna het steeds moeilijker word. Het leuke is dat alle banen het thema zijn van een bepaald karakter in de game. Zo zul je door de riolen van de Teenage Mutant Ninja Turtles racen, door het dorp van Avatar en zo zijn er nog veel meer thema’s waarin je rond kan racen.

Zoals je in het plaatje hierboven ziet heb je de keuze uit karts en motoren. Ook zijn er verschillende hulpjes die je kunnen helpen in een race om je overwinning te behalen. Deze hulpjes kunnen bijvoorbeeld zorgen voor een extra boost of een extra aanval wanneer nodig. Wanneer ze deze extra’s inzetten moet je ze weer opbouwen door middel van groen slijm te verzamelen. Door het groene slijm te verzamelen gaan de meters weer omhoog en kun je weer een extra hulp inzetten. Door deze weg zul je makkelijker de eindstreep kunnen behalen.

Ook kun je munten verzamelen in races. Deze munten zorgen ervoor dat je weer extra karakters kan kopen of onderdelen voor je auto of motor. Denk hierbij aan cosmetische onderdelen of nieuwe banden die zorgen dat je sneller gaat. Het is aan jou hoe je het aanpakt. Wil je alles ontgrendelen word het wel heel veel spelen want je kan maximaal 10 munten per race verdienen en één nieuw karakter kost al gauw 150 tot 200 munten. Dus maak je maar klaar om flink veel te gaan racen wil je alles eruit halen wat er in zit.

Naast de cups waar ik het eerder al over had heb je nog meer opties om te spelen. Denk hierbij aan een vrije race modus. In deze modus kun je de wegen goed onderzoeken en kijken naar geheime wegen.

Ook is er een time trial modus waarin je het op kan gaan nemen tegen je eigen tijd of tegen de tijd die een ghost in het spel heeft neergezet en die jij dan moet verbreken. Dit is een zeer uitdagende modus en je moet er echt voor zorgen dat je de banen goed uit je koppie kent om hierin de beste tijd te behalen. Ook is er de arena modus waarin je het op kan gaan nemen om te kijken wie er het beste is.

In de game is er ook een online modus aanwezig. In deze online modus kun je kiezen om een privé sessie op te zetten om samen met vrienden online te gaan knallen of je gaat in een online lobby met andere onbekenden om je overwinning te behalen. Helaas heb ik zelf maar 1 persoon deze week kunnen vinden in de online lobby’s wanneer ik online was dus dat is erg weinig.

Helaas zitten er ook wat fouten in de game. Wij hebben de game op de Playstation 5 mogen testen en kwamen erachter dat de framerate af en toe wat hapert en dat je soms in één keer bij een bocht uit het level valt. Een paar kleine foutjes dus maar dat mag het plezier niet weg nemen dat het een leuke game is om te spelen vooral met vrienden.