Nespresso gaat als eerste koffiemerk in Nederland een exclusieve samenwerking aan met Google Assistant om koffieliefhebbers te inspireren en hen te informeren over verschillende aspecten van koffie. Nederland is voor Nespresso wereldwijd de pilotmarkt om vast te stellen of deze dienst optimaal inspeelt op veranderende klantbehoeften. De audio-assistent van Nespresso – te gebruiken via de Google Assistant app of via Google Home – helpt consumenten bij het maken van koffiekeuzes, inspireert hen bij de creatie van verschillende koffievariaties en geeft meer inzicht over bijvoorbeeld de herkomst van koffie. Vanaf vandaag kunnen consumenten gebruikmaken van deze dienst.
Via de Google Assistant app (op Android-telefoons is Google Assistant standaard geïntegreerd) en de Google Home Device is het mogelijk om persoonlijk koffieadvies te krijgen die aansluit op hoe consumenten zich op dat moment voelen en op het moment van de dag waarop de koffie gedronken wordt. Dit advies komt tot stand door kort een aantal vragen te stellen aan de Google Assistant. Daarnaast kan er informatie worden opgevraagd over de verschillende koffievariaties om zo meer te weten te komen over de achtergrond van koffie. Verder begeleidt de app consumenten bij het maken van verschillende soorten koffie, bijvoorbeeld een goede cappuccino. Als consumenten door hun koffievoorraad heen zijn dan vinden consumenten via de audio-assistent de dichtstbijzijnde Nespresso boutiques en recyclepunten.
Nederland is het eerste land ter wereld waar Nespresso deze adviestool heeft ontwikkeld in samenwerking met Google. ‘Nespresso is een merk dat continu in beweging is en zoekt naar innovatieve oplossingen om consumenten te inspireren en te informeren over koffie’, aldus Roderik de Maar, manager Marketing & Communicatie van Nespresso. ‘We zijn blij dat Nederland het eerste land wereldwijd voor Nespresso is dat samenwerkt met Google voor Google Assistant. We blijven deze dienst samen met Google verder uitbreiden om onze klanten zo optimaal mogelijk van dienst te zijn en hen te verrassen over de wereld van koffie’.