Home Gaming Mortal Kombat 1: Khaos Reigns DLC Review

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns DLC Review

Vorig jaar was daar de reboot in de Mortal Kombat serie genaamd Mortal Kombat 1. De game werd goed ontvangen zo ook in onze review die je nog ff kunt checken door op de LINK te klikken. Nu één jaar later is er een nieuwe DLC uitgebracht voor Mortal Kombat 1 en deze komt in de vorm van de Khaos Reigns DLC. Wij hebben de DLC uitgebreid gecheckt en hieronder lees je ons oordeel.

De Mortal Kombat 1 game die vorig jaar verscheen word nu gezien als Part 1 en het onlangs verschenen Khaos Reigns word nu gezien als Part 2. De DLC gaat verder precies waar Part 1 ophield. Het verhaal van Part 2 draait om het karakter Titan Havik dat als doel heeft om chaos te scheppen in de wereld en doet dit ook zeer goed in de korte nieuwe campagne die de game met zich meebrengt. Tijdens de nieuwe verhaallijn word je meteen geïntroduceerd met de karakters Sektor en Cyrax. Ook is Noob Saibot te selecteren als nieuw speelbaar karakter. Op een latere datum komen er ook nieuwe karakters namelijk T1000 uit Terminator 2: Judgement Day, Conan the Barbarian en Ghostface uit de bekende Scream films.

Het tweede Kombat Pack waarin deze DLC karakters worden gelanceerd zijn niet los verkrijgbaar en je word dus verplicht om de Khaos Reigns DLC aan te schaffen. Dit is natuurlijk wel irritant aangezien deze DLC maar liefst 50 euro kost. Waar het verhaal van de basis game maar liefst bestond uit vijftien hoofdstukken krijg je bij de DLC Khaos Reigns maar vijf hoofdstukken wat beduidend minder is. Deze vijf hoofdstukken zul je in anderhalf á twee uurtjes kunnen voltooien.

Gelijk met de introductie van de DLC is er ook een update uitgebracht voor Mortal Kombat 1 die de welbekende Animalities nieuw leven geeft. Deze finishers zorgen altijd voor mooie filmpjes waarin er geen enkel karakter heel achterblijft. Deze nieuwe finishers komen dus erbij naast de Fatalities, Friendships en Brutalities. Dit zorgt dat het aantal finishers weer flink vergroot word per karakter wat dus positief is.

Uiteindelijk zijn we dan bij de conclusie gekomen en die is in mijn ogen niet heel erg positief voor deze DLC. Aangezien de maker van de game 50 euro voor de game vraagt voor deze DLC vind ik dat de inhoud te weinig is. De inhoud bestaat dus nog uit drie karakters, een verhaal campagne van zo’n 2 uur en nog een aantal vechters die nog moeten verschijnen. Alles bij elkaar opgeteld is de inhoud helaas te weinig voor het bedrag in mijn ogen.

YouTube video