Home Featured Mocro Maffia Seizoen 1 Review

Mocro Maffia Seizoen 1 Review

Videoland is sinds 2014 in Nederland een begrip geworden. Naast Netflix is dit een van de grote streaming diensten van Nederland. In 2018 heeft Videoland de nieuwe serie Mocro Maffia gelanceerd op de streaming dienst. De serie ging in oktober 2018 in première op Videoland en is geïnspireerd op het verhaal van Wouter Lamans en Marijn Schrijver. Het verhaal gaat over de onderwereld van Amsterdam. Wat onze bevindingen zijn over de serie zie je hieronder.

LET OP DEZE REVIEW BEVAT SPOILERS!!!!

Het verhaal draait om schrijver Rein de Waard ( gespeeld door Daan Schuurmans ) die een terminaal zieke vrouw heeft genaamd Sanne ( gespeeld door Anniek Pheifer ). Schrijver Rein de Waard heeft een boek geschreven over De Neus. Nu is hij samen met stagiair schrijver Matthijs Harderwijk ( gespeeld door Jim Deddes ) bezig om een verhaal te gaan schrijven over de Mocro Maffia.

Romano Tevreden ( gespeeld door Mandela Wee Wee ) heeft een goed lopend drugs imperium in de cocaïne handel. Jaouad ook wel De Paus ( gespeeld door Achmed Akkabi ) heeft ruzie gehad met Romano Tevreden en is voor zichzelf begonnen. Romano Tevreden werkt samen met Gauki ook wel Potlood genoemd ( gespeeld door Nasrdin Dchar ). Wanneer er een beroving mis gaat vanuit de organisatie van De Paus en twee man van hem worden omgelegd neemt De Paus wraak en legt de vrouw van Potlood ( die ook nog eens zwanger is ) om en de oorlog tussen de twee groepen in de Amsterdamse onderwereld is begonnen.

Het acteerwerk van de spelers in deze serie is ijzersterk van de kleintjes tot de groten ze spelen de sterren van de hemel. Het is ook een mooie opzet voor jongere acteurs om hogerop te komen in de film/serie wereld. Je zult in deze serie veel grote namen tegen komen uit de Nederlandse film wereld en ook veel nietszeggende namen maar daar gaan we nog veel van teug zien. Denk bij de bekende namen aan: Achmed Akkabi, Daan Schuurmans en Robert De Hoog ( bekend van Nova Zembla ). De bijrollen zijn ook voor bekende en minder bekende acteurs weg gelegd maar wat ik al eerder zei je ziet er niets vanaf dat ze net beginnen.

De bedenkers van de serie zijn ook allebei bekende acteurs eentje heeft een rol ook in de serie dat is Achmed Akkabi en de andere is acteur, scenario schrijver en producent Thijs Römer.

Seizoen 1 van de serie heeft ook al een prijs gewonnen. De prijs is: de Hashtag award voor Beste Video on Demand.
Acteur Oussama Ahammoud was ook genomineerd voor een Gouden Kalf in de categorie Beste Acteur Televisie Drama.

Wil je graag een serie zien van Nederlandse bodem die je een blik geeft in de Amsterdamse onderwereld dan ben je bij Mocro Maffia op het juiste adres. Het geeft de keiharde beelden weer van hoe het in de onderwereld er aan toe gaat. De actie is hard, het taalgebruik is grof en het verhaal is super sterk en de acteurs/actrices spelen de sterren van de hemel. Het is een echte aanrader.

Je zou wel denken na het lezen van de review maar dat seizoen komt toch uit 2018 waarom komt er nu pas een recensie van online? Dat is met het zicht op het tweede seizoen dat net uit is en waarvan er ook een review gaat verschijnen deze week.