Uitgever Wired Productions, en de toonaangevende Italiaanse Studio, LKA, kondigen met trots aan dat de donkere psychologische thriller, Martha Is Dead, gisteravond door een internationale jury is uitgeroepen tot ‘Best Innovation’ tijdens de 10e jaarlijkse Italian Video Game Awards.
Martha Is Dead, gehost door de Italian Interactive Digital Entertainment Association (IIDEA), werd ook tweede voor de prijs ‘Best Italian Game’, in een evenement dat de Italiaanse gamesindustrie op het wereldtoneel erkent.
Martha Is Dead speelt zich af in Toscane, Italië in 1944, terwijl het conflict tussen Duitse en geallieerde troepen toeneemt. Het verhaal volgt Giulia, de jonge dochter van een Duitse soldaat, die de dood van haar tweelingzus Martha onderzoekt. Martha Is Dead vervaagt de grens tussen realiteit, bijgeloof en de tragedie van oorlog en heeft sinds de lancering in februari van dit jaar wereldwijd lovende kritieken gekregen.
“Het is een eer voor Martha Is Dead om erkend te zijn bij enkele van de grootste studio’s, geesten en games in de Italiaanse videogame-industrie.” Zei Luca Dalco, oprichter en directeur, LKA. “Het winnen van deze prijs maakt de ontwikkelingsreis echt de moeite waard, bedankt.”
“Martha Is Dead is een revolutionaire game met een belangrijk verhaal te vertellen, en we zijn er trots op dat dit gewaardeerd wordt, vooral bij veel bekende Italiaanse games en studio’s.” Zei Leo Zullo, algemeen directeur, Wired Productions. “Ik ben zo trots op Luca en het team van LKA, die deze prijs na vijf jaar ontwikkeling echt verdienen.”
De fysieke editie van Martha Is Dead is verkrijgbaar in de detailhandel voor PlayStation 4 en 5. Zowel de digitale als fysieke versies van de game zijn te koop.