Logitech Benelux, toonaangevend fabrikant van innovatieve en veelgeprezen PC-accessoires, gaming peripherals, videocommunicatie, muziek en smart home oplossingen, heeft Vertigo 6 gekozen als social media- en PR-bureau. Met ingang van 1 april verzorgt Vertigo 6 onder andere online media inkoop, social media management, influencer marketing en PR ter promotie van alle producten van Logitech, Logitech G, ASTRO Gaming, Jaybird en Ultimate Ears in de Benelux.
In een pitch werd Vertigo 6 gekozen vanwege haar frisse benadering van zowel het traditionele als het online medialandschap. Dennis van Baaren, Country Manager Benelux van Logitech, kan niet wachten om te starten: “we groeien op dit moment erg hard op alle merken en hebben ongelooflijk veel kansen om samen met Vertigo 6 te zorgen dat we de consumenten nog beter bereiken en verleiden met onze top producten en oplossingen.”
Mike Hendrixen, oprichter van Vertigo 6, kijkt uit naar de samenwerking: “het is enorm gaaf om voor alle merken van Logitech te mogen werken. Het is een imposant bedrijf met een rijke geschiedenis aan innovaties. We kijken ernaar uit om Logitech te ondersteunen met net zulke innovatieve en opvallende marketing-, PR- en social media-campagnes.”
Logitech is een Zwitsers bedrijf dat zich richt op innovatie, design en kwaliteit. Het ontwerpt producten en ervaringen die een plaats innemen in het dagelijks leven van mensen en ze met elkaar in verbinding brengt. Inmiddels is Logitech uitgegroeid tot een multi-merk bedrijf met verkopen in vrijwel elk land ter wereld, waaronder unieke producten voor muziek, games, video en computerwerk. Naast het accelereren van groei uit de bestaande categorieën, heeft Logitech de ambitie additionele groei te realiseren uit nieuwe of aanverwante categorieën.
Vertigo 6 is full service marketing- en PR-bureau dat in 2018 de SAN New Kids on the Block award won (beste jonge bureau). Daarnaast werd het bureau uit Arnhem in de FONK50 lijst bestempeld als beste full service agency. Hierin werden zij geprezen om hun geïntegreerde marketingcommunicatie aanpak. Free publicity, content-creatie, evenementen en influencer marketing zijn middelen die ingezet worden om de doelgroep effectief te bereiken. Vertigo 6 is gespecialiseerd in gaming, lifestyle, tech en werkt o.a. voor Electronic Arts, Koch Media, New Balance, Ziggo en ASUS.