De heldin van FINAL FANTASY® XIII, Lightning, maakt haar opwachting in de internationale campagne van Louis Vuittons lente-zomercollectie van 2016: “Series 4”.
Deze samenwerking tussen het wereldberoemde modemerk Louis Vuitton en Lightning, de sterke en vastberaden heldin uit FINAL FANTASY XIII, is realiteit geworden. Lightning is het perfecte model om de thema’s tot uiting te brengen die worden verkend in de vrouwencollectie “Series 4” van Louis Vuitton.
De samenwerking staat symbool voor de gemeenschappelijke waarden die Louis Vuitton en FINAL FANTASY delen: het behoud van onze tradities, en een gelijktijdige zoektocht naar nieuwe en revolutionaire ideeën voor kwalitatief toonaangevende producten. Via deze filosofie willen we meerwaarde en nieuwe belevingen creëren.
Als model voor de “Series 4” verschijnt Lightning vanaf januari 2016 in diverse tijdschriftadvertenties en promotievideo’s voor de campagne.
Nicolas Ghesquière, Artistic Director van vrouwencollecties bij Louis Vuitton, verklaart: “Het is duidelijk dat de virtuele esthetiek van videogames in deze collectie overheerst. Als we kijken naar heldinnen, of datgene wat de aard definieert van een vrouw wiens acties zo moedig zijn dat ze superieur en iconisch wordt, past dit virtuele personage duidelijk bij de principes van de Maison. Lightning is de perfecte avatar van een internationale, heldhaftige vrouw en een wereld waarin sociale netwerken en communicatie naadloos aansluiten op ons leven. Ze staat ook symbool voor nieuwe beeldende processen. Hoe kun je een beeld creëren dat verdergaat dan de klassieke principes van fotografie en ontwerp? Lightning vertegenwoordigt een nieuw tijdperk van expressie.”
“De ongelooflijke nieuwe look van Lightning met haar poses en acties is volledig geproduceerd door Louis Vuitton”, aldus Tetsuya Nomura, de character designer van Lightning. “Dankzij het team van Visual Works konden ze binnen een zeer strak tijdschema een meesterwerk afleveren. Deze samenwerking is niet alleen ter promotie van een game. Het is een grote eer dat het personage zelf een aanbieding heeft gekregen van een wereldberoemd merk. Deze samenwerking heeft het personage Lightning nieuw leven ingeblazen.”