LG Electronics (LG) kondigt vandaag de allereerste Super Bowl commercial aan, geproduceerd door Ridley Scott’s productie maatschappij RSA Films. Jake Scott neemt de directie in handen om LG’s alom geprezen OLED TV technologie te presenteren. LG’s Super Bowl commercial laat zien dat het bedrijf altijd op zoek is naar nieuwe technologieën en maakt een statement door te laten zien dat LG’s OLED TV niet zomaar een nieuwe TV is, maar een heel nieuw tijdperk inluidt in de televisie technologie.
LG’s commercial is gebaseerd op de expertise en creativiteit van vader en zoon. Ridley Scott’s film The Martian won onlangs de 2015 Best Director Award van de National Board of Review, en ontving hiernaast ook een Golden Globe nominatie voor Beste Film. Ridley is doorgebroken met de 1984 commercial voor Macintosh, die door Forbes is benoemd tot de beste Super Bowl commercial aller tijden. Onovertroffen maar niet minder indrukwekkend: Jake heeft zes Super Bowl commercials op zijn naam staan, inclusief Budweiser’s ‘Lost Dog’, USA Today’s meest gewaardeerde commercial van vorig seizoen.
“Toen ik de OLED TV’s voor het eerst zag, was ik onder de indruk van de geweldige beeldkwaliteit”, aldus Ridley Scott. “Met 1984 maakte het publiek kennis met een technologische vooruitgang die alles beloofde te veranderen”, zegt Jake. “Ik zie een vergelijkbare revolutie met de LG OLED TV.”
“We hebben met plezier met Ridley en Jake Scott gewerkt aan het OLED TV Super Bowl project”, aldus Lee Jeong-seok, vice-president en hoofd Marketing Communicatie bij LG Electronics Home Entertainment Company. “LG blijft consumenten de mogelijkheid aanbieden om kennis te maken met de perfecte zwart niveaus en uitzonderlijke kleurweergaven van de OLED TV, die gezamenlijk een nieuwe kijkervaring creëeren.”