Home Featured Knockout City Review

Op de consoles en PC zijn er al vele sport games te vinden. Denk hierbij aan de FIFA, NBA, NHL game series en noem maar op wat er nog meer te krijgen is. EA heeft sinds vorige week een nieuwe game op de markt gebracht over een sport die weinig bekendheid heeft maar behoorlijk pittig is. Het gaat om Knockout City. Knockout City is een EA Original game die helemaal draait om de sport trefbal. Wij hebben de game flink onder de loep genomen en hieronder vind je ons oordeel!

Wat is de bedoeling?

Knockout City bevat geen verhaal en is puur bedoelt om lekker online te knallen met vrienden samen. Je kunt in het begin van de game de training doorlopen om de basis van de game goed door te krijgen en daarna is het aan jou om de online vloeren te gaan betreden van de opgezette levels waarin je lekker kan gaan trefballen. De game komt het beste tot zijn recht als die samen word gespeeld met vrienden zodat je in goed overleg de beste score kan halen.

Het principe van de game is heel makkelijk alleen de uitvoering is wat complexer. Je moet elkaar af zien te gooien door middel van zo snel mogelijk een trefbal of een speciale bal in het level te vinden. Je kunt door middel van de trefbal te gooien iemand proberen te raken en 1 van zijn 2 levens eraf te gooien. Sommige speciale trefballen kunnen het je nog moeilijker maken. Denk hierbij aan een tijdbom je kan die op iemand gooien als hij hem niet vangt ontploft de bom als diegene hem wel vangt kan die hem terug gooien en laten ontploffen in zijn gezicht als het goed getimed word. Zo zit er in de game erg veel uitdaging.

Level Up

Wat de game extra leuk maakt om langer door te gaan is het level up systeem. Bijna elke keer als je level up gaat krijg je een nieuwe uitrusting voor je karakter. Je kan level up gaan door goed te spelen maar ook door verschillende contracten te voltooien die je kan vinden in het scherm voordat je level up gaat. Dit laat je extra motiveren om zo snel mogelijk level up te gaan.

Grafisch

De game is op grafisch gebied erg goed te noemen. Het heeft een cartoon stijl die erg goed bij de game past. De game is niet erg serieus zoals een FIFA of NBA en is lekker vrolijk dus de cartoon stijl past er erg goed bij.

Wat betreft de gameplay zit het goed in de game. Het is snel duidelijk wat de bedoeling is en je hebt de besturing zo onder de controle dat je lekker de arena in kan en gaan beginnen met de grote gevechten. Het lijkt in het begin een erg makkelijke game maar hoe verder je komt qua level hoe moeilijker de tegenstanders worden en zal je soms echt moeite gaan krijgen.

EA heeft samen met Velan Studios de Original Knockout City neergezet en hij is erg leuk. De game is makkelijk te bespelen en bied altijd genoeg uitdaging. Wil je met vrienden even lekker gamen dan is Knockout City een lekkere game om op te pakken en een lekkere avond lol te hebben. EA zet met deze game trefbal weer op de kaart.