Home Featured John Wick 4 Review

John Wick 4 Review

Damn, de avond voordat ik naar de persvoorstelling van John Wick 4 mocht heb ik nog snel even deel 3 gekeken. Het is zeker aan te raden om dit te doen, er gebeurt namelijk zoveel in deze wereld, dan heb ik het niet enkel over de actie maar ook over het verhaal. Het is meer een beetje een hoe zat dat ook alweer.

In John Wick Chapter 4 gaat de actie naar een geheel nieuw niveau. Vanaf het begin tot aan de laatste scène van de film, zul je John zien vechten tegen iedereen die op zijn pad komt. Regisseur Chad Stahelski kent zijn publiek en heeft geen enkele moeite gespaard als het ging om klassieke actiescènes. Wat ik zo geweldig vind aan deze film is hoe je bij elke verschijning van John (Keanu Reeves) klaar gaat zitten voor een dik stuk actie. Er is geen wachten tot het verhaal opgebouwd wordt. Schrijver Shay Hatten, samen met co-schrijver Michael Finch, hebben een geweldige verhaallijn opgezet met het idee van een duel. Wat opvalt is dat zowel John, als Marques momenten van spanning creëren waarin je je eigenlijk klaar zet voor wat gaat komen. Je hebt al snel door dat de Marques iemand is waarmee niet te spotten valt en dus genoeg actie brengt in de film. Met terugkerende personages als Winston Scott (Ian McShane) en Bowery King (Laurence Fishburne), was het een genot om ze in hun iconische rollen te zien. Een nieuw personage genaamd Mr. Nobody (Shamier Anderson) voegt nog meer toe aan de reeds opzwepende scènes. Hij volgt onze huurmoordenaar in de hoop hem te doden en de prijs te incasseren.

Met een beloning van $40 miljoen moet John Wick nu vechten tegen premiejagers. Dit leidt ons naar de meest opwindende actiescène in de film. Een gevecht bij de Arc de triomphe, we zien hunters die op John afkomen, hij weert ze op de meest unieke manieren af. Maar naast al deze actie zou je bijna de iconische locaties vergeten waar allemaal is gefilmd, van hele mooie kerken tot misschien wel één van de vetste clubs die je gezien hebt, er zit zoveel in deze film.

John Wick Chapter 4 gaat niet alleen over geweren of pistolen, er wordt ook gevochten met zwaarden en andere items. Je zal een paar keer in je stoel zitten en denken “pfoe”, het ingebeelde “au” moment komt meermaals voorbij.

Voor mij is Keanu Reeves voor altijd verbonden met John Wick, het bracht het gevoel van die actie films van vroeger terug en deed het met klasse. In deel 4 zit misschien wel een ander karakter welke zeker wat spotlight verdiend, Donnie Yen, hij speelt een blinde hitman, de gevechten die hij doet en hoe hij ze doet. Dat ziet er op het grote scherm echt fenomenaal uit. Ik ben dan ook alleen maar enthousiast over deze film.

Mocht je de film nog willen zien, ga dan gewoon zeker even naar de bioscoop voor deze film. Dit is waar hij thuis hoort en waar je deze film wilt ervaren. Elke actie scene, elke achtervolging, alles komt hier zoveel beter aan. John Wick 4, wat een knaller van een film.