Home Gaming It Takes Two review

It Takes Two review

EA heeft naast zijn grote games zoals FIFA en Star Wars ook EA Originals in het leven geroepen die games zoals A Way Out, Unravel, Rocket Arena en nu ook It Takes Two heeft uitgegeven. Hazelight heeft na A Way Out dus It Takes Two ontwikkeld. It Takes Two is weer een co-op game die je kan spelen met een vriend zonder dat je beide de game nodig hebt. De game zet twee ouders centraal die worstelen met zaken als relatie, een scheiding en natuurlijk het ouderschap. Jij en een vriend/vriendin zullen dan ook de rol van vader en moeder besturen (soort van). Is It Takes Two een co-op hit in een tijd waarin er maar weinig games co-op zijn?

It Takes Two is een volledige co-op game en kan je dus ook niet alleen spelen. Je kan ervoor kiezen om de game met je partner te spelen, maar je kan dus ook kiezen om met een vriend online te spelen door middel van de Friends-Pass. De game duurt ongeveer 15 uur, dus het is prima te doen met een vriend of vriendin.

De gameplay in It Takes Two is altijd vernieuwend en aangrijpend. Het voelt nooit alsof de gameplay repetitief wordt, wat fijn is voor een game. Je hebt elkaar vaak nodig, waardoor het een goede co-op game is. Er zijn sommige co-op games namelijk dat je vaak twee dingen apart van elkaar laat doen en dat het dan bij elkaar komt, maar in It Takes Two heb je elkaar echt nodig. In een voorbeeld wat ik je kan geven is dat May (de vrouw) een hamer heeft en dat Cody (de man) de spijkers hebt. Meerdere keren in de game heb je deze momenten dat je beide elkaar nodig hebt. Niet altijd is het zo duidelijk wat je moet doen, dus je zal ook vaak moeten kijken wat de game precies van je wilt en wat je moet doen met de krachten die je hebt gekregen. Dit klinkt als vervelend, maar het is juist een grote puzzel die je beloont als je hem goed doet. De gameplay bestaat deels uit platform gameplay, maar dus ook uit puzzels, en zelfs enkele races! De gameplay voelt responsief en goed aan, waardoor het avontuur fijn is om door heen te spelen.

Het verhaal gaat dus over Cody en May die willen scheiden. Hun dochter Rose gaat tijdens een ruzie naar de schuur toe om met haar poppen te spelen. Een aantal trainen van Rose vallen op de poppen en daardoor komen Cody en May in het lichaam te zitten van die poppen. Het doel? Terugkomen naar hun eigen lichamen door samen te merken. Het verhaal gaat er dus om dat de gebroken delen van hun relatie weer geheeld moeten worden. Dit doe je door puzzels op te lossen en dus de game te spelen. Natuurlijk klinkt dit als een heel mooi verhaal, alleen het idee van een scheiding wordt niet altijd serieus genomen. Niet een keer in de game wordt er genoemd dat Cody en May misschien niet goed voor elkaar zijn. Natuurlijk wil Hazelight de game luchtig houden, maar scheiden is een heftig onderwerp en soms zelfs beter voor beide partijen. De game is namelijk gericht op kinderen, maar het probleem is wel, dat er soms dingen in de game zit die nou niet echt voor kinderen zijn. Cody en May halen namelijk een keer een knuffel olifant volledig uit elkaar, door de ledematen uit elkaar te trekken. Zoiets lijkt mij niet volledig geschikt voor kinderen.

Echter is dit niet heel vervelend voor het verhaal, maar Dr. Hakim is wel erg vervelend. Dit is namelijk het pratende Book of Love. Echter is hij zo vervelend dat je deze scenes snel wilt overslaan. Hij is echter wel vaak aanwezig in de game, waardoor je veel met hem al willen dealen.

De graphics van It Takes Two zijn heerlijk om naar te komen en het lijkt alsof je in een levend Pixar film zit. Alles ziet er kleurrijk uit en de animaties zijn soepel. Het acteer en stemwerk van de karakters van Cody en May zijn geweldig gedaan en brengen de karakters echt tot leven. De soundtrack past ook goed bij de game en de gameplay elementen, waardoor de game heerlijk klinkt op alle vlakken

It Takes Two is een heerlijke en geweldige game die op dit moment in mijn ogen de beste game van 2021 is. Natuurlijk is 2021 nog een lang jaar, maar It Takes Two is een sterke en geode game die zeker in iedereens top 10 moet staan aan het einde van het jaar. De gameplay, graphics en acteerwerk zijn van hoog niveau en zorgen ervoor dat It Takes Two een speciale en heerlijke beleving is.