Home GamingAndroid Intel en World of Tanks brengen Raytracing naar je toe

Intel en World of Tanks brengen Raytracing naar je toe

by Mark van Truijen

Sinds maart 2018, als onderdeel van Update 1.0, kregen de core graphics in World of Tanks een aardige boost. Nu is het tijd om verder door te pakken en nieuwe technieken te integreren.  Een van deze nieuwe aspecten is Ray Tracing, deze geven een real-life schaduw weer en deze kan draaien op grafische kaarten met de ondersteuning van DirectX 11. Dat betekent dat het zelfs op laptops draait die de laatste generatie Intel Integrated Graphics bevat, dit zonder extra grafische kaart.

De juiste implemtatie van schaduwen is tot nu toe een groot struikelblok voor de industrie. Voor Wargaming was het correct gebruik van voertuig schaduwen en daarmee de balans vinden tussen kwaliteit en prestatie het doel. Op een punt werden de tanks zo gedetailleerd dat de schaduwen achter bleven, dit was het punt voor verandering.

Intel beschikt over een soort bibliotheek genaamd Intel Embree. De specialiteit lag hier in de bouw van snelle BVH en werd voornamelijk gebruikt door offline applicaties, film industrie, animatie films en meer. Tijdens de samenwerking en het advies in winnen van Intel’s geavanceerde Renderings team kwam er een oplossing uit voor Wargaming, het implementeerde de multi-core techniek en oplossingen voor het renderen in update 1.4.
Visueel gezien is het geheel erg dicht gekomen tot real-life schaduwen, ze zijn scherp waar ze duidelijk moeten zijn en weer zachter als dat vraagt wordt. Ze zullen zich meer real life gedragen.

“Ray tracing is a true revolution in video game graphics that is happening before our eyes—and we at Wargaming are among the revolutionaries,” says Bronislav Sviglo, World of Tanks Render Team Lead. “The development of ray-traced shadow tech with the help of our partners from Intel is just the beginning. Take a look at the fruits of our labor today—download World of Tanks enCore RT!”

Deze schaduwen zijn enkel nog maar de start, er kan met deze techniek nog zoveel meer gedaan worden. Realistische reflecties, betere belichting en meer. Er is veel rekenkracht voor nodig om dit alles tegelijkertijd voor elkaar te boksen, het zal dan ook even duren voor dit allemaal tegelijkertijd kan. Maar gelukkig kan jij wel binnenkort genieten van de schaduw in World of Tanks.

Er is gekozen om World of Tanks enCore te gebruiken, evenals bij update 1.0. World of Tanks enCore geeft spelers de mogelijkheid om ray-tracing in-game te gebruiken. Je kan alvast de World of Tanks enCore RT app downloaden. Lanceer de app, pas de rate tracing kwaliteit aan, check of je computer het aan kan en geniet.

Vanaf 15 oktober zal World of Tanks enCore RT beschikbaar voor download zijn via:

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x