Home Gaming In de NVIDIA Studio met grafisch kunstenaar Xueguo Yang met Omniverse Create en Canvas

In de NVIDIA Studio met grafisch kunstenaar Xueguo Yang met Omniverse Create en Canvas

by Jos Vis

Computer grafisch kunstenaar, docent en curator Xueguo Yang stapt deze week in de NVIDIA Studio in om het creatieve proces achter zijn fractale kunstserie, Into the Void, te delen.

Door zijn GeForce RTX GPU’s te gebruiken voor 3D-intensieve apps, was Yang in staat om fractale geometrie in seconden te genereren, te bekijken en aan te passen zonder de vertraging die optreedt bij CPU-architectuur. Nadat hij wiskundige formules had gemaakt om de fractale kunstwerken te creëren en 2D-effecten had toegevoegd, importeerde hij de ruwe bestanden in NVIDIA Omniverse.

Yang gebruikte assets uit Omniverse’s NVIDIA vMaterials-bibliotheek om realistische kosmische leegtes te creëren, waardoor hij een snelle en betrouwbare manier had om details te verfijnen, zoals glas en metalen stukken.

Dankzij de Omniverse Create-app GeForce RTX 3080 Ti GPU kon Yang verlichting en schaduwen aanpassen voor de uiteindelijke compositing en rendering zonder in te boeten aan kwaliteit.

De NVIDIA Canvas-app speelde ook een grote rol in de efficiëntie: Yang kon eenvoudige vormen en lijnen snel omzetten in allerlei hemel- en ruimteachtergronden, waardoor kostbare tijd overbleef voor meer creatieve ontwikkeling.

Yang merkte op dat zijn hele creatieve workflow wordt versneld door GPU’s, waarbij zijn ASUS ProArt Studio-laptop dient als een noodzaak in plaats van een luxe. “Je kunt je niet voorstellen hoe je moet omgaan zonder real-time ray tracing en AI-versnelling van RTX GPU’s,” zei Yang.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x