HyperX®, een onderdeel van Kingston® Technology Company, Inc., wordt de eerste officiële headsetpartner van de Philadelphia 76ers. Daarmee is het tevens de eerste NBA-teamsponsorship ooit van een Esportsmerk. Daarnaast kondigde HyperX ook de sponsoring aan van het beroemde Esports franchise Team Dignitas. Tijdens het NBA-seizoen 2017-2018 zal HyperX samen met de 76ers deelnemen in een breed scala aan gameactiveringselementen, waaronder LED-signage en branding rondom het speelveld en in de arena, een plek op het scorebord, wedstrijdactiviteiten en HyperX give-a-way-nachten. Zowel de 76ers als Team Dignitas zullen samenwerken met HyperX om co-branded video content te creëren, inclusief cross-over teamactiviteiten en featured videovignetten, samen met banneradvertenties op de websites van de Philadelphia 76ers en Team Dignitas. De Philadelphia 76ers is het eerste professionele NBA-team dat een samenwerking aangaat met HyperX.
Team Dignitas, het beroemde esports team met een 14-jarige geschiedenis in de industrie werd in september 2016 door de Philadelphia 76ers overgenomen en werkt nu onder de recent omgevormde onderneming Harris Blitzer Sports & Entertainment, waaronder ook de New Jersey Devils van de NHL en Prudential Center vallen, een top vijf-gerankte concertlocatie in de US. Team Dignitas-spelers zullen het volledige aanbod van gamingproducten van HyperX gebruiken, waaronder headsets, toetsenborden, muizen en mousepads, tijdens het oefenen en concurreren in toernooien over de hele wereld.
Daarnaast zullen de Philadelphia 76ers de strijd aangaan in de komende NBA 2K League, NBA’s eerste Esportscompetitie. HyperX-apparatuur is ontworpen voor gaming, waardoor het een nog betere NBA 2K-ervaring kan bieden. Bekend om zijn comfort en goede geluid worden HyperX gaming headsets, inclusief de nieuwe HyperX Cloud Alpha, gedragen door elite gamingteams en casual gamers wereldwijd. Het 76ers NBA 2K-team geniet van HyperX premium headsets tijdens het spelen van games, luisteren van muziek of kijken van films. De 76ers en HyperX verwachten samen de gaming community en in-gaming-arena-entertainment te laten groeien in 2018.
“HyperX apparatuur biedt ongeëvenaarde geluidskwaliteit en precisie voor Team Dignitas-spelers die op het hoogste niveau van de wereld trainen en gamen, en is als zodanig al jarenlang een vanzelfsprekende partner en onmisbaar onderdeel van ons team,” aldus Chad Biggs Senior Vice President Marketing Partnership bij Harris Blitzer Sports & Entertainment. “We zijn trots dat dit wereldberoemde Esportsmerk nu ook onderdeel wordt van de uitrusting van de Philadelphia 76ers-fans. We kijken er naar uit om HyperX gaming headsets, toetsenborden en muizen aan onze 76ers-fans te introduceren door dynamische in-game-activatie en aantrekkelijke digitale online content.”
“Nu traditionele sporten en Esports samenkomen en het enthousiasme van fans groeit, is HyperX blij het eerste gamingaccessoirebedrijf te zijn dat een NBA-team sponsort”, aldus Paul Leaman, Vice President HyperX EMEA.
Het afgelopen jaar behaalde Team Dignitas’ League of Legends een vierde plaats in de North American League Championship Series (LCS) Summer Split, daarnaast werd het vrouwenteam eerste in Counter Strike: Global Offensive op het Girl Gamer Festival, gehouden in Macau, China. Het Heroes of the Storm-team werd eerste in de HGC Mid-Season Brawl en kwalificeerde zich voor Blizzcon en SMITE met een eerste plek in het SPL Season 4 Summer Split en een kwalificatie voor de Fall Split Super Regionals. Het PUBG-team dat Team Dignitas onlangs verwierf, behaalde een derde plaats in hun eerste Auzom Premier League-weekend onder de Team Dignitas-naam.
“Team Dignitas heeft een lange geschiedenis als kanshebber in wereldwijde toernooien. We kijken ernaar uit om samen te werken met Team Dignitas aan content, optredens en activiteiten terwijl we onze volledige lijn van gaming apparatuur aan het team beschikbaar stellen”, aldus Leaman.