Home Gaming Hybrid Wars Review

Hybrid Wars Review

Hybrid Wars is het nieuwe spel van developer Wargaming (WG labs om precies te zijn), die we natuurlijk allemaal kennen van het geweldige ‘World of Tanks’ de verwachtingen waren dus hoog voor het spel. Of deze top down mech-shooter ook daadwerkelijk mijn verwachtingen gaat waarmaken dat ga je nu lezen!

Hybrid Wars is een top down Mech-shooter met als voornaamste doel heel veel dingen kapot te schieten met een van de heroes!

Totale Chaos

Dat is ook gelijk waar het grootste pluspunt van dit spel ligt, in de totale destructie en het feit dat het echt een gevecht is van een man tegen een heel leger. Je kiest je hero en gaat eigenlijk zonder na te denken op de moord tour, en ja dat is eigenlijk altijd wel leuk dan maakt het ook niet heel erg veel uit hoe alles er om heen is.

5_image_1471346451

Framerate

Een van de nadelen aan deze totale destructie is dat het heel erg veel lag oplevert, dit maakt het spel niet geheel onspeelbaar maar is in de meeste gevallen gewoon ontzettend irritant. Neem daar ook nog bij dat het spel grafisch echt geen wereldwonder is en je hebt een spel dat gewoon totaal niet goed is afgewerkt en eigenlijk gewoon nog een paar maandjes nodig had om nog een beetje opgepoetst te worden.

Ik had het net al even over de graphics maar vond dat dit nog wel even wat extra uitleg verdiende. Ik ben absoluut geen graphics freak en kan net zo erg genieten van een 8bit spel als bijvoorbeeld een Last of Us. Maar probleem met deze graphics is dat ze gewoon niet netjes afgewerkt zijn, vaker dan niet had ik last van zogenoemde ‘rough edges’ of textures die te lang duurden met laden, bij sommige spellen kan ik dit nog vergeven omdat die grafisch gewoon heel dik zijn, maar bij een spel dat graphics heeft alsof het tablet game is (wat op zichzelf staand niet eens een probleem is) vindt ik dit onvergefelijk en komt het bij mij gewoon weer over als iets wat gerushed is en totaal niet goed is afgewerkt.

8

Customization & loot

“Oke oke, de afwerking is misschien wat matig maar kan ik dan wel epische loot verzamelen en zo mijn hero compleet naar mijn smaak customizen?” Jammer genoeg is ook dit niet het geval. Juist dit genre en deze setting leent zich ontzettend goed aan customization, neem daar nog het feit bij dat het een multiplayer heeft wat juist een perfect platform is om al helemaal je ei in kwijt te kunnen om stoer te doen tegenover je vrienden te doen hoe stoer je mech is. Dit allemaal is niet het geval waardoor de wereld om je heen toch een stuk leger aanvoelt dan dat het zou moeten.

yluca_apim4

Multiplayer

Het spel bevat ook nog een multiplayer wat eigenlijk alleen de singeplayer campagne met 3 extra spelers is. De campagne op zich zelf staand was al niet zo moeilijk en met zijn 4en is het dus al helemaal heel makkelijk zelfs al speel je op doe moeilijkste difficulty. Verder is het wel vermakelijk om met vrienden te spelen maar als je echt met vrienden wilt gamen kan ik je wel betere spellen aanraden.

Hybrid Wars was een redelijk grote teleurstelling, van de slechte framerate en lag tot de tegenvallende graphics en het gebrek aan customization & loot. Gelukkig voor Hybrid Wars heb ik me toch nog redelijk kunnen vermaken met het kapot schieten van alles om me heen maar verder was het een grote tegenvaller.