Ubisoft heeft de neiging om zijn games iets te omvangrijk te maken, vooral wanneer het gaat om een van de belangrijkste openwereldtitels van het bedrijf. Gelukkig lijkt het erop dat dergelijke problemen geen rol zullen spelen bij de aankomende Star Wars Outlaws.
De ontwikkelaars van deze openwereldtitel hebben eerder verzekerd dat Outlaws niet onnodig groot zal zijn. In een recent interview met VGC gaf creatief directeur Julian Gerighty vergelijkbare garanties, waarbij hij onthulde dat het hoofdverhaal van het spel 25-30 uur zal duren. Degenen die een completionist-speelstijl nastreven, kunnen echter 50-60 uur uit het spel halen.
Je hoeft dus geen episch avontuur van 200 uur te verwachten, wat voor velen waarschijnlijk een opluchting zal zijn. Interessant genoeg, zoals uitgelegd door Gerighty, was dit ook een factor die de ontwikkeling van het spel beïnvloedde, waardoor ontwikkelaar Massive Entertainment met een relatief “kleiner team” kon werken.
“Al heel vroeg besloten we dat dit een avontuur van 25 tot 30 uur zou worden, 50 tot 60 uur voor completionists, en dat is, voor iemand met een gezin en een baan, nog steeds een behoorlijke hoeveelheid tijd,” zei Gerighty. “Maar het is geen Assassin’s Creed-epos van 200 uur gameplay, dus dat stelt ons in staat om ons echt te concentreren op de details, het stelt ons in staat om ons te focussen, misschien met een kleiner team, op het uitvoeren van iets dat beheersbaar is.”
Eerder werd bevestigd dat elke planeet in Star Wars Outlaws ongeveer even groot zal zijn als 2-3 zones in de open wereldkaart van Assassin’s Creed Odyssey. Niet alle gebieden zullen echter hetzelfde zijn qua ontwerp. De stad Mirogana is bijvoorbeeld ontworpen als een “compacte” kaart die zich richt op “het bieden van een dichte, drukke stadservaring.”
Star Wars Outlaws verschijnt 30 augustus voor PS5, Xbox Series S/X en PC.