Home Gaming Het team achter Phobos Subhuman

Het team achter Phobos Subhuman

by Jos Vis

Wie heeft Phobos Subhuman gemaakt?

‘Het idee werd in 2018 gestart door Vassilis Koutsoukos, een computergrafisch kunstenaar. Hij begon Underdog Virtual, het bedrijf achter het spel. Na enkele maanden voegde Nikos Emannouilidis, een 3D-kunstenaar, zich bij het project als partner van Vassilis. Het hoofdteam van Underdog werd opgericht in 2019, maar naarmate de tijd verstreek, kwamen er meer mensen bij. Op dit moment is er een 8-koppig kernteam en 3 freelancers bezig met Phobos Subuhman.’

Waar gaat het spel over? Wat is zijn genre?

‘Het verhaal speelt zich af in Athene in het jaar 2047, na een derde wereldoorlog. De steden worden beschermd door enorme koolstofmuren. De burgers zijn verdeeld in twee kanten. De ene kant leeft achter de muren van de stad en de rest buiten de muren. Degenen die achter de muren leven, worden gekarakteriseerd als “slachtoffers” van de krachtige kunstmatige intelligentie, genaamd G.O.D (Growth Operations Defence). Buiten de muren domineren ellende, honger en criminaliteit.
Tegelijkertijd bezoekt een groep astronauten tijdens de eerste bemande missie naar Mars de maan van Phobos, waar ze op mysterieuze wijze verdwijnen. Danae, onze hoofdrolspeler, probeert het mysterie op te lossen van de verdwijning van haar vader, die een van hen was. Op haar missie om haar vader te vinden, moet ze zowel achter als buiten de muren van Athene zoeken en krachten tegenkomen waar ze nooit aan zou denken. De game is een avontuur voor één speler met actie, melee, ranged en hand-to-hand-gevechten. Het bevat ook puzzels en horrorelementen. Er zijn ook dialogen en een rijk verhaal.’

YouTube video


Heb je tijdens de ontwikkeling van Phobos Subhuman ook aan andere projecten gewerkt? Zo ja, kunt u wat meer informatie over hen delen?

‘Ja, we hebben aan 3 andere externe projecten gewerkt. Een daarvan is voor de Nationale Bank van Griekenland (interactieve 3D-weergave), de tweede heet Endix (interactieve gaming-tentoonstelling) en de derde was een multiplayer-FPS-game. Op dit moment werken we ook aan een project voor Eurobank (een andere bank in Griekenland).’

Volgens het verhaal zien we dat je de oude beschaving van Sumerië verbindt met kunstmatige intelligentie. Hoe is dit mogelijk?

‘De Sumerische tabletten beschrijven enkele dingen in de taal die bekend staat als spijkerschrift. Sommigen van hen worden nog steeds beschouwd als geheime kennis van de menselijke geschiedenis. Concreet spreekt men over de ontwikkeling van de mens, het verwijst naar de ontwikkeling van Homo Sapiens.’

Waarom heb je Phobos en Athene gekozen als de hoofdlocaties van het spel?

‘We kozen voor Phobos vanwege de Phobos 2 Probe die in 1989 op mysterieuze wijze verdween. We kozen ook Athene als voorbeeld van een moderne stad. Sommige oude Griekse perkamenten waren ook een reden om Athene als hoofdlocatie te kiezen.’

Demo van Phobos Subhuman komt binnenkort uit.

Hoe is het je gelukt om, met alle economische moeilijkheden waarmee Griekenland wordt geconfronteerd, van Phobos Subhuman een echt spel te maken?

‘Om eerlijk te zijn, het was echt moeilijk. We hadden veel moeilijkheden, we kregen geen economische hulp van de staat of ergens anders. De hele investering komt van ons, wat natuurlijk een groot risico is. Hoewel, we genieten van dit project en hopen natuurlijk op wat winst om onze droom voort te zetten.’

Wat zijn je plannen voor de toekomst?

‘We staan op het punt de Alpha Demo van Phobos Subhuman te publiceren, waarvan we hopen nuttige feedback te krijgen en de community ook een idee te geven van het spel. Daarna gaan we richting de bètaversie.’

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x