Home Movies Halloween Ends Review

Halloween Ends Review

Vier jaar geleden kwam Halloween uit, daarmee stond Michael Myers weer aan de top van het horror genre. Nu is hij terug en is het nu een beetje alsof hij een mes in zijn eigen rug steekt.

Het succes van de 2018 film bracht de franchise weer terug aan het licht, met Jamie Lee Curtis als de overlevende Laurie, Halloween Kills welke vorig jaar kwam gaf haar een kleinere rol en meer plek voor bloed en moord. Maar de trilogie komt nu tot een einde met Halloween Ends, maar of dat nu zo een succes is. Het haalt Michael een beetje van het speelveld en geeft iemand anders de spotlight. Michael is er wel in een goed gevecht, maar dat is alles.

Misschien het beste stukje van de film, helaas ook wel, is het begin. De opening van de film laat een vooraf stukje zien waarin we Corey ontmoeten. Zonder te spoilen zien we Corey hier voor het eerst en eindigt het met Corey die wordt beschuldigd van alles en nog wat. Daarna gaan we naar het heden en komen we weer terug bij Laurie, welke bezig is met een boek. Bij haar woont haar klein dochter Allyson. Beide genieten even van een normaal bestaan zonder moord en doodslag. Michael vermoorde vier jaar eerder haar dochter nog, maar is daarna niet meer gezien.
Enkel door de tijd en de angst die heerst, plus het kwaad dat in mensen zit, krijgt Laurie eigenlijk wel de schuld van alles wat er in de stad gebeurd.

Corey wordt door zijn verleden constant gepest en hierdoor ontmoet hij Laurie, welke zich om hem ontfermd en zijn trauma meteen herkend. Enkel zijn ogen spreken boekdelen, waardoor ze op een moment spijt krijgt van de ontmoeting en het voorstellen aan haar kleindochter. Die ontmoeting met de kleindochter bloeit een beetje uit tot een zoete romance, daardoor voelt de film merendeels als een romantische film.

De film heeft een compleet andere opbouw dan de voorgaande, dit meer omdat men de focus heeft gelegd op het verhaal van Corey. Dit verhaal opbouwende en afwerken en daarmee op later de film afsluiten met een spektakelstuk zoals we Halloween weer kennen.

Dit is in mijn ogen niet de klassieke slasher film, het is een afsluiter van een trilogie, maar helaas niet zoals wij als fans het graag hadden gezien, denk ik dan. Je kan niet in een laatste deel van een trilogie een nieuw groot karakter introduceren en hier het verhaal omheen bouwen. Dit heeft tijd nodig naar mijn mening. Maar ik snap ook dat Michael onderhand al iets van de 60 is en daardoor ook niet zo fit is als hij vroeger was. Meer nog is dit gewoon een Halloween film met een andere aanpak, zie de film meer als een drama met een kleine beetje slasher vibe.