Home Featured Giraffe and Annika Review

Giraffe and Annika Review

Toen we de code binnen kregen van de game Giraffe and Annika wist ik totaal niet wat ik van de game moest gaan verwachten. Na wat trailers gekeken te hebben kreeg ik toch het gevoel dat ik het moest gaan spelen want ik kreeg toch wel wat verwachtingen. Nu heb ik de game gespeeld en vandaag heb ik mijn oordeel klaar over de game en die kun je hieronder gaan lezen.

Giraffe and Annika is een avonturen game gemaakt door de studio Atelier Mimina. Nadat de game eerder dit jaar uit was gekomen voor de PC is het nu de beurt aan de consoles om de game te krijgen. NIS America heeft de game uitgegeven in Europa voor de Playstation 4 en Nintendo Switch. Giraffe and Annika is een voorbeeld voor games die zowel voor kinderen als ouderen leuk is om te spelen.

De game volgt Annika, een meisje met katten oren en een staart die wakker word zonder geheugen op het eiland Spica. Nadat ze een nabij gelegen huis heeft gecheckt komt ze Giraffe tegen. Giraffe vraagt aan Annika of hij haar wil helpen met het zoeken naar ster fragmenten die gevonden kunnen worden in kerkers die Giraffe niet kan betreden.

Het verhaal word gebracht door middel van tekeningen en flashbacks van Annika. Het doel van het spel is vrij simpel: je speelt een kerker uit en gaat op weg naar de volgende. Tussendoor kom je inwoners van het eiland Spica tegen en kun je wat opdrachten voor degenen doen om verder te komen. Veel omgevingen zijn afgesloten door verschillende gekleurde deurtjes of hekjes waardoor je die sleutel nodig hebt bij die kleur.

In het begin van de game heb je nog geen vaardigheden je kunt alleen maar lopen en de camera bewegen. Bij elke kerker die je uitspeelt krijg je een nieuwe vaardigheid die je weer kan gebruiken om in nieuwe gebieden te komen. Kom je niet verder kun je ook hulp aan Giraffe vragen om verder te komen. De game heeft bijna tot geen gevechten. Het vallen en opstaan word vooral gedaan door platform gedeeltes. Er zijn ook spoken in kerkers die je moet ontwijken lukt dit niet word je vlak ervoor neer gezet en je kan bijna overal kracht erbij krijgen door speciale diamanten.

Sommige van de vijf kerkers zijn wel uitdagend om de weg door de kerker te vinden omdat dit niet goed aan word gegeven. De oceaan kerker is hier de grootste in daar is het het lastigst. In kerkers kun je ook Meowsterpieces vinden. Dit zijn collectables die door meerdere artiesten zijn gemaakt. De puzzels zijn totaal niet complex het is vooral de weg vinden dat het meeste tijd met zich mee brengt.

Het dichtst wat Giraffe and Annika bij een gevecht kan komen is aan het einde van elke kerker. Hierin moet je ballen terug slaan die door middel van ritme op je af worden gelanceerd. Je moet deze ballen op het ritme van de beat terug slaan. Deze gevechten kun je in drie verschillende modes aangaan. Makkelijk, middelmatig en moeilijk zijn de modes.

Grafisch ziet de game er leuk uit. Het lijkt wel of je in een tekenfilm rondloopt. Soms lijkt het wel of de game je niet bij kan houden qua snelheid. De game gaat dan haperen.

De geluiden en muziek in de game is erg leuk en komt vooral tot zijn recht aan het einde van een kerker in een ritme game.

Al met al is Giraffe and Annika een leuke titel geworden die een beetje heeft afgekeken van The Legend of Zelda maar dan zonder de gevechten. De game is leuk om te doen helaas ben je er in een kleine 4 uur doorheen.