Home Gaming Get Even Review

Get Even Review

Get Even is geen duizend in een dozijn game, het is echt een interessante ervaring. Gebaseerd op een psychologische mysterie, Get Even neemt je mee op een reis waarvan je toch even op het puntje van je bank zit.

Get Even geeft je de controle over Mr. Black, een man met geheugen verlies, die flarden herinneringen heft van specifieke evenementen die er toe geleid hebben dat hij wakker werd op een bepaalde locatie. Nu is het aan hem om uit te vinden wie hij is en waarom hij daar is.  Het hoofdpersonage in Get Even is goed neergezet, goed geacteerd en zeker vermakelijk. Het verhaal van de game zit goed in elkaar en is zeker uitdagend, toch miste ik de connectie met het karakter op sommige momenten. Waar het verhaal zich goed ontwikkelt is dat geen excuus voor het gebrek aan karakter groei in de game.

Het verhaal wordt sterk neergezet, terwijl Mr. Black het mysterie probeert op te lossen, gaat het verhaal gewoon door en ben ik eigenlijk bezig met het volgende stukje van de puzzel. De omgeving zit vol met items die je kan onderzoeken of lezen om zo verder in Mr. Blacks verleden te duiken en ze situatie te begrijpen. Deze items zijn niet verplicht en kan je gewoon naast je laten liggen. Get Even heeft de belofte om een origineel verhaal met een cinematic ervaring te leveren. Het probeert dit in ieder geval zeker te halen, het geeft spelers de kans om keuzes te maken die effect hebben op de gameplay en het verhaal. Helaas wordt je je niet echt bewust gemaakt wat de keuze nou eigenlijk voor invloed had. De manier van vertellen van verhaal is niet nieuw, het verhaal opzich ook niet, al voelt het allemaal wel innovatief en nieuw aan.

De gameplay in de game voelt zowel nieuw als vertrouwd aan. Er wordt gebruik gemaakt van vuurwapens maar dit is echt minimaal. De thriller elementen in de game komen zeer goed tot zijn recht door het gebruik van de smartphone. Deze is continu aanwezig en geeft de speler wat meer opties via het apparaat. Het voelt in het begin wat vervelend en omslachtig, maar het is gewoon even wennen om door de apps van de telefoon te bladeren. De telefoon is dan ook het meest gebruikte item in de game, je gebruikt hem bijna voor al je puzzels waarbij je even buiten de box moet denken. Het schieten is ook wel even nieuw en maakt ook gebruik van de telefoon, deze komt in de vorm van een corner gun, hiermee kan je om een hoekje schieten. Het is ook hier het geval dat het in het begin echt wennen is maar daarna wel lekker mee te werken is.

Get Even ziet er goed uit en voelt ook goed, de game draait bij mij zonder glitches en dat is ook weleens lekker. De game zou zelfs aan kunnen voelen als een AAA game, dat maakt toch wel veel los.

Goed er zitten natuurlijk wat negatieve punten aan de game, de vijanden zijn niet echt wisselend. Ook de AI van de vijand is nou niet om over naar huis te schrijven. Als je gespot wordt door een vijand, je rent snel weg, dan zijn ze je eigenlijk direct vergeten.

Get Even heeft nog wat ruwe randjes maar bied je zeker een goeie uitdaging, je zal zeker het puntje van je stoel opzoeken in deze game.