Toen Jensen tijdens Gamescom 2018 op het podium stapte, en aankondigde dat NVIDIA computer graphics zou herdefiniëren dankzij de GeForce RTX, wisten we wat voor werk we op onze hals haalden. Het was een enorm karwei. Deze week wordt al dat harde werken in het zonnetje gezet dankzij een grote mijlpaal:

  • Battlefield V is de allereerste game die gebruik zal maken van DXR ray tracing op het moment dat de eerste DXR-release beschikbaar komt via een in-game patch.

Daarnaast hebben we de eerste publieke release van GeForce RTX -features in de Final Fantasy XV benchmark. Later deze maand zal Wolfenstein II: The New Colossus een update releasen die weer een andere GeForce RTX -feature toevoegt; NVIDIA Adaptive Shading (NAS).

Graphics Opnieuw Uitgevonden.

Om ons karwei te klaren hadden we een nieuwe grafische architectuur nodig (Turing), een nieuwe manier van rendering (hybrid rendering), nieuwe graphics processing cores (RT cores en Tensor cores), nieuwe GPUs (GeForce RTX) en nieuwe tools voor ontwikkelaars.

We zochten daarnaast de hulp van diverse grote spelers in de gaming industrie. Een nieuwe industriestandaard API (Microsoft DirectX Raytracing) moest ontwikkeld worden, game engines zoals Unreal Engine, Remedy en Frostbite moesten ondersteuning gaan bieden, en visionaire game-ontwikkelaars zouden met ons in zee willen gaan, om deze vooruitstrevende technologieën te implementeren.

“GeForce RTX en NVIDIA’s Turing architectuur voorzien in een verbazingwekkende, krachtige, gloednieuwe fundering voor game-ontwikkeling door de combinatie van ray tracing acceleratie, artificial intelligence hardware en programmeerbare shading in een enkele GPU voor de allereerste keer ooit.”

Tim Sweeney CEO, Epic Games CEO:

Wij geloofden heilig in de technologie, en bleven doorgaan op de ingeslagen weg. Game-ontwikkelaars zagen direct de kracht en de voordelen van GeForce RTX en haakten aan met de aankondiging van 11 titels die DXR ray tracing ondersteuning zouden krijgen.

Battlefield V: is de eerste met Ray Traced Reflections

Vandaag heeft Battlefield V een patch uitgebracht die ondersteuning toevoegt voor de eerste release van DXR ray tracing, en is daarmee tevens de allereerste game die gebruik maakt van DXR ray tracing.

De allereerste keer dat we real-time ray tracing in onze Arctic Fjord en Rotterdam maps implementeerden, was ongelofelijk.”

Christian Holmquist, DICE Technical Director: “

DXR ray tracing verandert de manier waarop games ogen én spelen.

“Real-time ray tracing realiseert de meest intense, – meeslepende en mooiste spelervaringen die je ooit hebt gezien, en we zijn dan ook ongelofelijk blij dat Battlefield V de allereerste game ooit is die deze techniek omarmd.”

Christian Holmquist, DICE Technical Director:

Het verandert bovendien de manier waarop games worden gemaakt.

“Dit is een toepassingen waar we al heel lang naar uit hebben gekeken. We zijn heel goed in het tekenen en ontwerpen van een geïsoleerd object, en deze er vervolgens zo perfect mogelijk uit te laten zien. Maar de interactie tussen objecten, daar bewijst ray tracing zich op het gebied van reflecties, schaduwen en realistische lichteffecten.”

Christian Holmquist, DICE Technical Director:

De november GeForce RTX Content Uitrol

Het uitrollen van content ziet er als volgt uit:

  • Woensdag, 14 novemberBattlefield V heeft een patch uitgebracht die ondersteuning van de eerste release van DXR ray tracing mogelijk maakt.
  • Woensdag, 14 novemberFinal Fantasy XV benchmark met DLSS support wordt publiekelijk vrijgegeven door Square Enix om 5pm Pacific Time( 2 uur ’s nachts onze tijd)
  • Maandag, 19 november: Bethesda zal update Wolfenstein II: The New Colossus update om ondersteuning voor NVIDIA adaptive shading (NAS) te realiseren.

Vanuit NVIDIA willen we alle gamers bedanken voor hun geduld, en we hopen dat ze enthousiast zullen zijn over de eerste van vele games, toepassingen en ervaringen die GeForce RTX -technologieën ondersteunen… nu en straks.

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x