Home Gaming Football Manager 2024 breekt records

Football Manager 2024 breekt records

by Mark van Truijen

Het verbreken van zijn eigen records en het katapulteren van de spellen naar een nieuw rijk van succes en innovatie, meer spelers dan ooit tevoren hebben hun eigen voetbalrealiteiten gecreëerd in Football Manager 2024, nu de meest gespeelde titel in de geschiedenis van de serie.

De 20e release in de iconische franchise van Sports Interactive™ en SEGA® registreerde eerder deze week zijn zeven miljoenste speler, waarmee het vorige record van 6,88 miljoen spelers dat door Football Manager™ 2023 werd gevestigd, werd verbroken.

Het vorige totaal werd bereikt over de gehele levenscyclus van FM23. FM24 brak dat record in minder dan 100 dagen na de wereldwijde release op 6 november 2023.

FM24 was ook de meest vooraf aangeschafte titel in de geschiedenis van de serie, met fans die met ongelooflijke geestdrift reageerden op de meest complete editie van FM tot nu toe.

Het bereik en de aantrekkingskracht van FM24 is versterkt door zijn officiële debuut in Japan en de eerste lancering op Netflix Games, waarbij de lessen van de lancering van FM23 op Apple Arcade en PlayStation 5 ook hun vruchten afwerpen, met die feedback die direct in verbeteringen voor zowel de Apple Arcade-release van FM24 als de console-releases, inclusief de GamePass-versie.

Sports Interactive Studio Director Miles Jacobson zei: “Het bereiken van deze mijlpaal van zeven miljoen spelers in nauwelijks drie maanden geeft mij en iedereen in de studio enorm veel trots.

“Wetende dat dit record eraan zat te komen, heeft me laten nadenken over waar we vandaan komen en waar we als studio zijn gekomen – en we zijn een lange weg gegaan. Van een spel dat oorspronkelijk voor de lol werd gemaakt door Paul en Ov Collyer in hun slaapkamer in Shropshire, tot een studio die werd nagestreefd en gekocht door SEGA, en nu ingebed is in de wereld van het voetbal en samenwerkt met enkele van de grootste clubs, competities en merken ter wereld – en onderweg alle ups en downs in de industrie heeft doorstaan – is echt verbijsterend.”

“We zijn door drie verschillende fasen in het leven van de studio gegaan, groeiend in omvang en bereik, maar veel dingen zijn in die tijd niet veranderd. Een daarvan is de reden waarom we spellen maken. Mensen werken heel hard om het geld te verdienen om onze spellen te kopen, vaak in banen die ze niet leuk vinden en wij bieden hun ontsnapping. Wij, zoals we deden toen ik voor het eerst betrokken raakte 30 jaar geleden in 1994, willen de beste prijs-kwaliteitverhouding spellen op de planeet maken en mensen een wereld bieden waar ze voetbalverhalen kunnen vertellen en hun dromen kunnen beleven.

“Het toegankelijker maken van Football Manager – niet alleen toegankelijker om te spelen, maar toegankelijk voor meer mensen – is een reis van acht jaar waar we nog steeds op zijn. Dat heeft betekend dat er taalondersteuning is toegevoegd in nieuwe gebieden, met name in Japan, China en Korea, met als eindresultaat dat Azië nu 20% van ons publiek uitmaakt. Het heeft betekend dat er verschillende versies van het spel zijn voor verschillende doelgroepen en we hebben ook op een manier die geen enkele andere studio heeft, derde partij abonnementsplatforms omarmd.

“Onze ongelooflijke groei in spelersaantallen in de afgelopen jaren, van het vieren van twee miljoen spelers in 2020 tot zeven miljoen in 2024, toont aan dat niet alleen onze strategie heeft gewerkt, maar ook dat we als studio zijn verbeterd en gegroeid in alle disciplines. Een team is al zijn onderdelen en ik ben erg trots, en erg gelukkig, om zo’n geweldig team te mogen leiden wiens talent en harde werk onze doelen en aspiraties werkelijkheid heeft gemaakt… en om een ongelooflijke gemeenschap van spelers te hebben waarmee we voor het eerst direct begonnen te praten in de kinderschoenen van het internet in de vroege jaren 90.

“Het harde werk stopt hier echter niet. Er komt nog veel meer van ons in de komende jaren, te beginnen met FM25 en alles wat dat betekent met de overstap naar Unity en de introductie van vrouwenvoetbal. We brengen al 33 jaar spellen uit, maar wat we nu doen is de zaken opzetten voor de volgende 30, waar we verwachten te blijven innoveren voor de komende decennia.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x