Home Featured Final Fantasy VIII Remastered Review

Final Fantasy VIII Remastered Review

20 jaar geleden was het zover toen kwam het achtste deel in de Final Fantasy reeks uit. Het was toen een baanbrekende RPG die het genre helemaal op zijn kop zette en met verbluffende filmpjes iedereen naar zich toe zette. Een jaar later werd de game ook gereleased op de PC waar de game ook een succes op was. Square Enix heeft dit jaar ook een remaster uitgebracht van Final Fantasy VII en nu is het de beurt aan Final Fantasy VIII. Wij hebben de game uitgebreid gecheckt en geven hier ons oordeel.

Squall Leonhart is een jonge jongen die militair wil worden in het leger. In het begin van de game is het de bedoeling dat je je SeeD examen aflegt. Het leger van Galbadia probeert een zendmast te activeren en jij moet dat met je groep tegenhouden. Dit is het begin van je avontuur. Je teamleider is Seifer die net voordat de missie begint zijn eigen weg in gaat slaan en als lone wolf de missie te voltooien. Dit valt niet goed bij de school en Seifer word gediskwalificeerd uit het examen. Als Squall en zijn team SeeD zijn gaan ze gezamenlijk op pad om missies te voltooien. Onder andere Rinoa, Zell, Quistis en Selphie zullen Squall gaan vergezellen op zijn missies. Later in het verhaal zul je nog meer karakters gaan tegenkomen die je gaan helpen in je strijd naar het goede.

GF

In dit deel van Final Fantasy maak je gebruik van een junction systeem. Als je dit wilt gebruiken zul je GF’s nodig hebben. GF staat voor Guardian Force. In het begin van de game kun je al heel vroeg beschikken over 3 GF’s. Twee kun je in het begin al halen en eentje moet je verslaan zodat hij in je team komt. Wanneer je als speler een GF in je team zet kun je door middel van AP ( Ability Points ) je GF’s nieuwe ability’s leren. Denk hierbij aan het verhogen van je HP. Ook heb je door deze mogelijkheden geen extra harnassen, helmen of schilden nodig want alles is mogelijk via de GF.

Triple Triad

Triple Triad is een kaartspel wat niet een beetje maar super verslavend is. De bedoeling is dat je probeert een kaart die je tegenstander neerlegt te verslaan door middel van een kaart met een hoger cijfer neer te leggen. Het leuke aan dit spel is dat iedere stad zijn eigen regels heeft in dit spel. Zo ben je nooit met hetzelfde soort kaartspel bezig.

Vernieuwingen in 2019

Natuurlijk zul je denken als je deze game vroeger al hebt gespeeld van ja dit weet ik al maar waarom zou ik dit deel dan aanschaffen? Nou om de volgende redenen:

• Battle assist en no encounter boost:

De mogelijkheid om altijd maximale HP en ATB te hebben, en op elk moment Limit Breaks te kunnen gebruiken, en een optie voor spelers die ongestoord van het verhaal willen genieten, zonder vijanden willekeurig tegen te komen.

• 3x speed boost:

Door een simpele druk op de knop laat je tijd 3 keer zo snel gaan waardoor je sneller door het spel heen kunt en niet hoeft te wachten tot de filmpjes van de guardian forces helemaal voorbij zijn.

• Opnieuw gerenderde beelden:

Zie de personages als nooit eerder tot leven komen met aangepaste modellen voor al je favorieten helden en schurken.

• Nieuwe, console-specifieke functies:

Ontdek elk geheim in de game met de bijgewerkte Trophy- en Achievement-ondersteuning op het PlayStation®4-computerentertainmentsysteem, de Xbox One-familie van apparaten en STEAM®. Of neem de game overal mee naartoe door hem in de handheldstijl van het Nintendo Switch™-systeem te spelen.

Als je deze Final Fantasy nog nooit gespeeld hebt is deze game zeker de moeite waard. Je moet het niet doen voor de graphics maar wil je een fantastisch verhaal meekrijgen dan is het de moeite waard.