Home Gaming Fifa 15 review beter laat dan nooit

Fifa 15 review beter laat dan nooit

Fifa 15 speelt zoals je eigenlijk gewend ben, erg lekker en fijn. Wat wel meteen opvalt is dat de game een verandering heeft doorgetrokken. De spelers zijn veel beweeglijker en soepeler, het 360 graden om de as draaien voelt dan ook echt lekker. En een slalom om verdedigers heen ging nog nooit zo lekker en voelde nog nooit zo goed. Maar is deze Fifa dan echt top?

Gareth Bale FIFA 14

Grafisch gezien is dit een stap terug voor de serie, hoewel er flink geld is betaalt om spelers er echt uit te laten zien klopt het bij sommige voor geen meter, en dan heb ik het over spelers uit de Premier League, daarnaast weten we al jaren dat de kleine competities het moeten doen met magere evenbeelden maar niet minder vermakelijk. Maar het is natuurlijk niet allemaal slecht, nee alles behalve, ik speel de game op de Xbox One en daar mag ik toch wel even concluderen dat het contact tussen spelers er heerlijk uit ziet, als ik iemand om ver schoffel zie ik ook echt waar ik de speler raak, dit geeft mij echt een gevoel van betrokkenheid. Het staat goed deze game maar voor een Next gen hadden ze er wel wat meer uit kunnen persen.

FIFA 14

Ik heb in de afgelopen tijd even de moeite genomen om diverse speelmodus te proberen, om te beginnen met de Carriere modus. Deze valt me nog steeds tegen, na het weg vallen van Fifa Manager en de belofte dat we veel van die aspecten terug zouden zien in de game moet ik toch goed zoeken, het is veel van hetzelfde en weinig nieuws. Ja we kunnen spelers een opdracht mee geven maar ik mis het diepe van een manager, waar teken ik contracten, hoe regel ik de sponsors, nee hier heeft Fifa nog stappen te maken. Het loopt allemaal zoals we gewend zijn 3 vriendschappelijke en daarna start het seizoen. Veel kan ik er niet over zeggen het speelt zoals het al jaren doet, en dat vindt ik toch best jammer.

FIFA 14

Dan nog een favoriete modus van mij is die van Pro Clubs, waar we vorig jaar de introductie zagen van het nieuwe concept seasons en ook konden we clubs met 2 man starten is dat netjes doorgetrokken en ook vindt ik hier eigenlijk geen vernieuwingen. Je heb weer twee aparte profs, één voor off en één voor online. Ik zou hier in de toekomst toch wel wat veranderingen in gaan zien, een beetje een uitdaging. Voor nu is het zoals het was en dat is ook niet geheel verkeerd.

FIFA World Cup Brazil

De game heeft als uithangbord de heerlijke game mode Ultimate Team, en deze modus hebben ze op diverse punten knap verbeterd. Heb je nou een middelmatig team en kan je wat verbetering gebruiken heb je nu de mogelijkheid spelers te huren voor 3 of meer wedstrijden, ik zelf kreeg arjen robben voor drie wedstrijden wat natuurlijk nooit verkeerd is. Voor de rest speelt het soepel, zijn de prijzen weer belachelijk hoog en hoopt iedereen op die ene speler uit dat pakje. Het worden weer uren game plezier.

Kortom; Fifa 15 voetbal zoals voetbal hoort te zijn met hier en daar een goeie wisselspeler. Voor volgend jaar zijn de verbeteringen natuurlijk al bekend dus op naar Fifa 16.