Home Gaming Fast Travel Games kondigt nieuwe publicatie-platform voor VR-games aan

Fast Travel Games kondigt nieuwe publicatie-platform voor VR-games aan

by Jos Vis

De Zweedse VR-ontwikkelaar Fast Travel Games heeft vandaag aangekondigd dat ze hun activiteiten gaan uitbreiden om publicatiediensten aan te bieden aan andere VR-game-ontwikkelaars. Patrick Liu, een veteraan in de game-industrie met meer dan 15 jaar ervaring en meest recentelijk Head of Games bij Mojang Studios, zal de uitgeverij leiden als Head of Publishing bij Fast Travel.

“We zijn volledig toegewijd aan VR sinds de oprichting van de studio in 2016, en in die tijd hebben we ervaringen, expertise en connecties verzameld die van grote waarde zijn voor kleinere VR-ontwikkelaars die proberen succes te behalen in deze markt”, aldus Fast Travel. Games CEO Oskar Burman: “VR is nog steeds een medium in ontwikkeling en we willen wat we hebben geleerd en bereikt gebruiken om bij te dragen aan de uitbreiding ervan en om meer geweldige games op de markt te brengen. ”

Als toonaangevende VR-exclusieve studio is Fast Travel Games goed gepositioneerd om op te treden als uitgeverspartner voor kleinere ontwikkelaars die op de markt willen doorbreken of hun bedrijf willen laten groeien. Uitgeversservices omvatten financiering, toegang tot first-party platforms, eersteklas marketing en PR, certificeringsprocessen, kwaliteitsborging, optimalisatie van de winkel, lokalisatie, leeftijdsclassificaties, muzieklicenties en meer.

De afgelopen jaren is Fast Travel Games exponentieel gegroeid. Gedreven door het succes van zijn catalogus met titels, met name op het snelgroeiende Oculus Quest-platform, heeft Fast Travel zijn personeelsbestand in de afgelopen 12 maanden verdubbeld tot bijna 50 werknemers. Eerder dit jaar haalde de studio $ 4 miljoen aan financiering op onder leiding van het Scandinavische bedrijf Brightly Ventures om nieuwe games op de markt te brengen. De meest recente lancering van het bedrijf, de veelgeprezen VR-horrorgame Wraith: The Oblivion – Afterlife, behoorde bij de lancering tot de toptitels in de Oculus-hitlijsten.

“Ik vond het geweldig om te horen dat Fast Travel Games zich uitbreidt om publicaties aan te bieden! Het is een geweldige manier om de ondersteuning en connecties die ze in de loop der jaren hebben ontwikkeld uit te breiden naar kleinere ontwikkelingsteams”, zegt Jenny Nordenborg, CEO van Neat Corporation. “Vanuit onze ervaring met de samenwerking met Fast Travel Games aan Budget Cuts 2, kunnen we vol vertrouwen zeggen dat dit een geweldige kans is voor nieuwere studio’s, en we verwachten dat er een paar VR-hits uit hun uitgeverij komen!”

“Op dit moment ervaren we een keerpunt voor VR, waarbij de interesse van de consument groeit en technologie toegankelijker wordt dan ooit tevoren, niet in de laatste plaats dankzij het succes van Oculus Quest en Quest 2”, vervolgt Burman. “Terwijl we door zullen gaan met het ontwikkelen en publiceren van games op alle grote platforms, heeft Quest het spel veranderd. Voor onze meest recente lancering, Wraith: The Oblivion – Afterlife, is Quest sinds de lancering goed voor 90% van de omzet. VR-gaming zal alleen maar blijven groeien en uitbreiden, en we kijken ernaar uit om met andere ontwikkelaars samen te werken om hun visies tot leven te brengen op Quest en alle VR-platforms.”

Related Posts

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Abonneer
Laat het weten als er
0 Reacties
Oudste
Nieuwste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties
0
Zou graag je gedachten willen weten, laat een reactie achter.x